söndag 30 augusti 2009

I min Faders hand!

I förra bloggen skrev jag om lycka men ibland möter vi även motgångar. Just nu har vi flera vänner som på olika sätt upplever sorg och kamp i sina liv. Dem vill vi omsluta i våra förböner och ber att de skall vara burna i vår Faders stora hand.
Idag när vi satt i bilen på väg till Torekällberget sa Esther från sin bilstol: -Mamma om vi skulle krocka kan änglarna laga vår bil. Vi pratar ganska ofta om änglar och att de kan beskydda oss från faror men i detta samtal var det bilen som änglarna skulle hjälpa. Esther vill ofta kliva ur sin bilstol medan vi åker och jag försöker om och om igen berätta att man måste sitta fast om det skulle hända en olycka och vi skulle krocka. Varje gång vi skall ut och åka långt är pappa Sören noga med att be om änglarnas beskydd på resan så det hade hon nog hört men jag blev lite full i skratt när det var bilen som änglarna skulle hjälpa. Jag försökte då förklara att bilen kan man lämna in på verkstaden men Esther kan man inte lämna in och det finns ingen annan som är som hon och eftersom jag vill ha kvar henne så måste vi be om änglarnas beskydd både i trafiken och i andra situationer.

Hon snappar verkligen upp allt man säger så nu får man tänka sig noga för när man säger saker. I går morse vaknade barnen tidigt och Sören och jag gjorde allt för att få ligga kvar några minuter till. Plötsligt säger Esther glatt: Men kära nån då! Vad har hon fått det ifrån, så säger vi aldrig. Måste komma från dagis.

Esthers största intresse just nu är bokstäver, ja hon kan faktiskt 20 av de 28 som finns. Kolla mamma, mina armar är ett X sa hon igår samtidigt som hon korsade sina armar. En morgon när hon vaknade var det första hon sa glatt: Mamma, mamma jag har drömt om bokstaven A. Vart vi än går och hon ser en bokstav på en skylt av något slag så blir hon lyriks och vill prata om den. Idag var det loppis på Torekällberget när vi var där och till hennes stora lycka hittade vi ett Fem myrkor är fler än fyra elefanter spel från 4 år.

Lydia hon vill bara gå gå och gå eller så klappar hon händerna. Hon vill väldigt gärna sitta i famnen från och med igår men jag hoppas att det är tillfälligt för annars blir det svårt att hinna göra någon nytta under dagen.

Eftersom Lydia somnade så tidigt , 19:20 igår så vaknade hon redan straxt efter 5 i morse så jag funderar på att gå och lägga mig nu.

Ulrika

Inga kommentarer: