tisdag 4 augusti 2009

Tjejerna och jag är hos "Bippa" i Norrhassel!

"Hörrödu" Bippa, jag har semester, säger Esther varje dag och njuter av att få vara med sin "norrlandsmormor i Norrhassel. Vi åkte hit förra onsdagen och då var pappa med. På lördagen körde jag honom till Sundsvall där han tog bussen hem för att på måndagen börja jobba igen. Han är verkligen en toppenman som vi saknar så otroligt mycket. Att ligga på pappas mage och gosa och småprata är en av sysselsättningarna som Esther verkligen har uppskattat denna semester. Men nu är de 4 lediga veckorna slut. En anledning till att vi är kvar här i Norrland är också att Sören skall få jobba lite hemma i lugn och ro. Någon som småbarnspappa som känner igen sig?? Han har oljat in vår altan på framsidan, slipat och målat trappan inne och nu håller han på att måla om i köket för att jag önskat det. Han är tålmodig och ställer upp på det mesta, vi älskar och saknar Dig Sören. Trots detta har vi det bra här i norr. Idag har Lisbeth, tjejerna och jag varit i Birsta som är ett enormt shoppingställe, större är Kungens kurva. Vi har handlat, gjort lite ärenden, ätit mat på IKEA, lekt på Drakborgen och köpt blöjor och välling. Kan ni tänka er att blöjorna är hela 30 kronor billigare här än hemma i Södertälje, visst är det otroligt. Här kostar ett paket Pampers eller Libero 89 kr. Är de så billiga på fler ställen eller är det bara i Södertälje som de ksotar 119 kr? Ibland kan man hitta dem på extrapris för 109 men absolut inte för 89. Om man räknar ihop hur många paket man gör av med på ett år bli det mycket pengar man kan spara in genom att bo i Norrland. Sedan kan man ju får ett fint hus för en bråkdel av vad vi betalat för vårt lilla radhus med världens minsta tomt. Men kära vänner och släkt i Stockholmsregionen, vad vore livet utan er? Nej vi bli nog kvar i vårt gula radhus ett tag till.

Kära Bippa, Lisbeth, tusen tack för att vi fått vara hos dig en hel vecka. Du är toppen som orkat med att härbergera så många nattgäster som strör ut saker över hela ditt fina gulliga röda hus.

Vi har också njutit av badstranden vid den lilla sjön. Den som badat mest av oss är Lydia. Hon har nog saknat sin gåstol men när hon fick sitta i Esthers badring blev hon lycklig. Där kutade hon omkring

Bada behövs även fast man är på semester. Är det dessutom en strålande sommardag kan en balja ute i trädgården fungera som badkar åt båda tjejerna. Naturligtvis läg jag på knä med min nya systemkamera för att föreviga ett bra motiv.

Mer bilder från semestern kommer senare. Snart bär det åter hem till vårt lilla gula radhus där vi skall kram och pussa på vår kära Sören.
Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Glädjen är ömsesidig. Tänk, att få "låna" en sån gosig familj mitt i semester Sveriges mittpunktområde. Gud är god emot mig. TAck kära ni för att ni kom och välkommen åter om jag och huset består nästa sommar.
Kramar "Bippa" i norr