söndag 9 augusti 2009

Dagen då Sören badade!

Ja ni läste faktiskt rätt. Igår var vi nere vid stranden i det underbara vädret och jag tror faktiskt att det var minst 24 grader i vattnet. Esther hoppade i direkt och började leka med både sina sysslingar och kompisar som var där. Hela sommaren har Sören bara gått i till knäna och hans kära släkt som är som fiskar i vattnet hela bunten har verkligen trackat honom. Som svar har det fått att i augusti skall jag bada och så blev det. Kusin Anna hjälpte nog till lite på traven. Bilder på detta kan ni se nedan.

Sören och kusin Anna.
Efter semestern passade barnens gudfar på att hälsa på Lydia som satt i vårt sol och vindskydd.

Lydia med gudfar Uffe
Så var det då dags för Sören premiärbad. Anna visade sin styrka och tog sin kusin i famen.
Antingen tyckte hon att Sören var för tung eller så var detta ett bra sätt att få honom i vattnet.
Det blev ett rejält plask kan jag lova.
Anna kollar läget så att Sören är OK.
Att ha Esther på ryggen var betydligt säkrare för Sören.
Till Esthers stora glädje var hennes vän Erik också på stranden.
Hans lillasyster Elina låg inne i tältet med Lydia.

Esther körde gärna runt med lillasyster i badringen.
Lite fika i tältet var inte dumt.
När pappa skulle packa ihop tältet och all packning gick Esther och jag bort til en stor sten där hon fick vara min lilla fotomodell.
En underbar eftermiddag fick vi tillsammans. När vi kom hem och pratade så konstaterade Sören att han varit bra avundsjuk på Uffe som fick sitta still i en solstol och läsa en bok. Själv springer vi runt och håller reda på våra underbara tjejer men visst skall det bli skönt när de blir lite större så att man kan sitta i en stol och läsa en bok. Jag kommer dock att sakna att få köra mina barnvagnar som jag hade längtat efter så otroligt länge innan jag blev mamma.
Ulrika

Inga kommentarer: