tisdag 1 september 2009

Hon vägrade gapa!

Idag är det onsdag och Esther är ledig från dagis. Just nu är det inte så roligt att lämna henne på dagis för personalen är så ofta sjuka och de har så mycket vikarier som knappt hälsar när man kommer. Igår var Esther till tandläkaren för första gången. Jag hade verkligen peppat henne innan och vi hade pratat om Emma boken, där Emma går till tandläkaren men det hjälpte inte. Jag berättade att vi skulle gå och köpa varsin glass efteråt men inte ens det hjälpte. Väl där så lekte hon lite i väntrumet och hade inte allt tid att gå in i underslkningsrummet när tandläkaren kom ut och skulle hämta oss. Väl där inne hade hon bestämt sig för att ha munnen stängd hela tiden. Tandläkaren var från ryssland och det var väldigt svårt att förstå vad hon sa så jag förstod att Esther inte begrep ett ord av vad hon sa. Jag fick sätta mig i tandläkarstolen med Esther i knät och så blev vi upphissade men Esther gapade INTE. En tandsköterska kom in men det hjälpte inte heller. Esther fick två tandborstar, ett tandborstfodral och ett litet plastdjus som var en kamel men munnen fortsatte vara totalstängd så vi fick en ny tid i februari. På vägen ut passade jag på att boka en egen tandläkartid ochd et var inte en dag för sent för jag har inte varit sedan jag bodde i Timrå. Helst skulle jag ocksåv vilja slippa öppna munnen hos tandläkaren men det är ju ett ont måste. Nu skall vi nog stänga av Bollibompa och hitta på något annat att göra denna dag.

Ulrika

Inga kommentarer: