tisdag 15 september 2009

Pappa är Esthers klätterställning

Om Esther får välja helt själv vad hon vill göra med pappa Sören så är svaret solklart. Varje dag när han kommer hem från jobbet säger hon glatt:- Snälla pappa, kan jag få klättra på dig? Snäll som vår älskade fantastiska pappa så låter han sig vara Esther klätterställning. Hon kan hålla på att klänga på honom i timmar och gärna framför ett bra barnprogram på tv. Jag får aldrig det frågan för hon vet att mina axlar inte klarar av det. Bildbevis finns lite längre ner på sidan.

Idag var min kära väninna Astrid här en stund innan hon skulle på körövning i Strägnes. Då passade jag på att få lite hjälp att försöka fånga alla 4 i vår familj samtidigt på en bild, en ganska svår uppgift. Esther är nästan omöjlig att få på bild med oss andra. Till slut så lyckades vi under förutsättning att hon skulle få hålla i en metalkrok hon hittade nere på allmänningen där vi höll till så därför finns den med på bild också.

Någon som tror att man kan ta bort kroken i något fotoprogram?
Pappa med sin Esther!

Våran minsta lilla prinsessa!

Tänk att det skall vara så svårt att få en bra bild på tjejerna tillsammans.

Nu har dagens klättring börjat och Lydia sitter snällt bredvid och tittar på.



Vår älskade Esther.

Hm, undrar just vad hon funderar på. Pappa får bara finna sig i att Esther oftast sitter ovanpå honom.

Tror att det är dags att klippa Esthers lugg igen. Den 4:e oktober skall fotografen komma till dagis så innan dess måste vi till frissan för förra gången klippte jag henne själv och det är inte lätt att få det rakt.

Ulrika

1 kommentar:

Camilla sa...

Ang att retuchera bort kroken, fråga min kompis Lisa (lisaocholivia.blogg.se) hon är ju otroligt duktig på sånt!