söndag 6 september 2009

Skogsförmiddag!

I morse ville Lydia gå upp riktigt tidigt och det var Sörens tur att gå upp med henne eftersom jag gjorde det igår. Efter att ha hört henne gnälla så gick även jag upp och gav henne lite "mammamjölk" och så hann vi gosa med henne i soffan innan Esther ropade uppifrån och ville tala om att även hon var vaken. Efter frukosten så gjorde vi i ordning oss och gick till skogen med Erik, Elina, Linda och Lasse. Förra veckan var de bortresta några dagar så Esther hade verkligen sett fram emot att få leka med Erik. När vi kom till skogen plockade jag upp min kamera som jag tycker så mycket om och testfotograferade lite med olika bländare och slutartider. Jag behöver verkligen öva mig på detta för det var väldigt många år sedan jag fotograferade med min gamla systemkamera. Linda blev också lite sugen så hon fick prova och då fick ju jag lite bilder på både mig och Sören tillsammans så det passade bra. (Tack Linda för dessa bilder, här kan du se några av resultaten.)
Pappa Lydia och Mamma. Esther ville som vanligt inte vara med på en familjebild.
Varsågod, här får du Erik!
Esther gick runt och plockade blåbär och lingon men hon ville att Erik skulle äta upp dem för själv tycker hon att de är alldeless för sura.

Erik gör snällt som Esther säger och äter till och med ur hennes hand.

Mamma med sin gosiga lyckliga Lydia

Hela familjen Algesund på samma bild, bra jobbat Linda .
Synd bara att Sören inte tog av sig bärstolen.


Mamma Ulrika

Lydia trivs bra på pappas rygg.

Erik och Elinas mamma Linda, min kära väninna som jag hittar på så mycket roligt tillsammans med. Tänk vad roligt att vi är hemma tillsammans igen Linda.
Jag är glad att du vill vara min vän.
Min ljushåriga blåögda lilla underbara dotter.

Nu ser väl även farfar att jag kan ta bättre bilder med nya kameran. Detta lilla lingon skulle aldrig kunna fångas på detta sätt med den gamla.

En glad liten Elina 5 månader gammal.

Elina tillsammans med pappa Lasse.

Eftersom Lydia vaknade så otroligt tidigt idag så blev sovschemat helt ruckat. Mitt i skogen på en sten somnade Lydia i mammas trygga famn. Puss på dig min lilla prinsessa.

Min fina friluftsman Sören.

När vi kom hem ritade Esther en huvudfoting med armar, ben. ögon, mun och hår på sin nya tavla som jag köpte på barnbasaren igår.
Nu sover prinsessorna gott i sina sängar och ikväll gick det faktiskt att få Esther att somna i sin egen säng. Hade hon varit så rädd för mörkret även i kväll hade jag burit in hennes säng till vårt rum men nu hoppas vi att hon ligger kvar hela natten så vi får sängen för oss själva. I morgon är dagis stängt så då skall vi till herrgården och träffa lite andra barn och deras mammor eller pappor.
Allt gott.
Ulrika


1 kommentar:

jessica sa...

å vilka härliga bilder från skogen. Sååå söta tjejerna e!!! men helt olika till utseendet, häftigt!

superbra fotografier! Jag vill också ha en ny kamera, en systemkamera. Vilken har ni?

tak för gulliga kommentaren till mig. Kul att du gillar min blogg :-). Sen jag låste den så vågar jag skriva nästan vad som helst ;-).

oj, fem vagnar, du e inte så illa du heller :-D jag ska kolla upp den där pramworld som du skrev om. att köpa en ny vagn i sverige är ju nästan uteslutet. jag vägrar betala 8000kr för en vagn!!!!!!

hihi, ja engla e stor, 94cm. Fast jackan i 104 är ju egentligen alldeles för stor för henne, den e gigantisk. men jag få väl kavla upp ärmarna i början :-D

Ha en trevlig helg!
kram Jessica