tisdag 8 september 2009

Känner ni igen dessa ögon?

Igår hade vi en träff på Herrgården med vår mammagrupp som nu blivit mer en pappagrupp.
Vi har fått låna lokalen där för att kunna träffas tillsammans med våra barn. Att vara hemma hos någon med två barn var är inte så lätt. Vi hade så trevligt och de två gångerna som vi träffats sedan sommarupehållet så har pappor haft med fikabröd utan att jag behövt säga till, vilka pappor!!!!! Vi lekte, hade sångsamling, lekte igen, åt mat och sedan sövde vi våra små och gick ut och lekte i parken med de stora. Denna dag hade jag min nya kamera med mig och försökte fånga barnen ( och pappor) på bild. Efter ett tag kom jag på idén att fotografera ögon så att det skulle bli en liten tävlig för er föräldrar om ni känner igen vilka som tillhör era barn. Tyvärr hade en del hunnit gå när jag började men jag fick i alla fall med 6 st. Känner ni igen era barn?
1,

2,
3,


4,



5,

6,

Som tur vad hade Viktors och Axels pappa med sig en fotboll för jag kan lova att det blev en riktig höjdarmatch.
Kolla Esthers utkast, jag lyckade fånga bollen i luften.

Irma försöker skjuta mål på pappa Magnus.

Esther, Danny spelar backar medan Irma spelar forward och försöker göra mål.


Min lilla Esther får stå ut med alla mina fotoexperiment, här testade jag att fotografera med olika slutartider så hon gungade.

En lycklig Viktor.

De yngsta sandlådegrävarna var Leo och Lydia.
Viktor och Irma spelade i samma fotbollslag denna eftermiddag.


Lovisa passade på att gosa ner sig i lillebrors vagn då den blev ledig.
Lovisas lillebror Leo.


Irmas lillebror Emrik ( stavas det med ck?) gungade med pappa Magnus.

Dags för lilla Axel att sova middag, sövd av pappa Anders.

Danny med sin coola frisyr. (Kul att ni kom Anna.)
Lovisa fixar uppe i klätterställningen.

Här kan man prata om sandkakor

Viktor fixar kakor.

Esther och Viktor jobbade tillsammmans med sandkaketillverkningen.
Tack alla trevliga mammor, pappor och barn att vi får umgås med er.
Ulrika, Esther och Lydia

2 kommentarer:

Camilla sa...

Nr 4 är Esthers iallafall! :-)

Mina älsklingsskruttisar sa...

Roligt att se vad barnen har för sig på dagtid när man själv jobbar.

Härliga bilder!!

Hälsn Elsa