lördag 19 september 2009

Nu är det klippt igen!

Hon kom ut med en "ryamatta" på huvudet och sedan dess har håret verkligen fortsatt at växa.
Idag kom dock beslutet att klippa av c:a 5 cm på längden. Håret blir ofta så kladdigt av mat hon äter så när jag klippt av det där bak försökte jag runda till det lite snyggt på sidorna med en förhoppning att inte få mat där.

På bilden nedan är hon drygt 5 månader och redan där vad det ibland svårt att veta vilken frisyr
vi skulle försöka satsa på till vår lilla prinsessa.
Håret kunde verkligen stå åt precis vilket håll som helst.
Vi har även provat "rougetofs" rakt upp.


Vad tycks om lilla "kinesfrisyren"?

Jag hann tyvärr inte ta en bild med Lydias nya frisyr men det lär komma framöver.
Idag har Esther och jag haft en mor -dotterdag. Vid 9:30 åkte vi till stan för att leta efter en begagnad kökskran till hennes barnkök hon skall få i födelsedagspresent av mig men vi hittade ingen. Vi skulle också på stan för att klippa henne men då ringde pappa och sa att de behövdes mer kakel hemma där det nu nytts kökskakel, så då fick vi åka till K-rauta och köpa en kartong till. På vägen hem somnade Esther i bilen så vi passade på att äta lunch hemma innan vi åkte iväg igen. Först åkte vi till Nykvarnskyrkan och röstade, sedan vidare till stan där Esther fick klippa sig på en salong. Det gick hur bra som helst. Hon satt så fint och gjorde som frissan sa till skillnad mot när vi var hos tandläkaren då hon vägrade öppna munnen. Efter hon var klippt gick vi till Lindex där hon fick välja de finaste trosorna hon kunde hitta eftersom hon lovade att sitta på toaletten och kissa om hon fick dem. Vi skall prova i morgon och se om det kan ge något resultat. Sedan köpte vi glass och handlade lite på Konsum innan vi åkte hem till pappa och Lydia. Riktigt mysigt att bara få rå om Esther så många timmar en dag. På kvällen hade vi lördagsmys i soffan med popcorn och Pippi Långstrump på tv. Lydia ville inte alls kvällsamma framför Pippi på tv så jag fick lov att gå upp med henne och efter ett tag kom Esther ut på eget initiativ och ville lägga sig, helt otroligt. Nu står min duktiga man och stryker framför en film som jag inte skulle välja att se så jag passar på att blogga istället.
Ha en bra kväll.
Ulrika




Inga kommentarer: