onsdag 7 maj 2014

Pokemon förstod sig inte på vår leksak!

Hej alla bloggläsare. Vill visa några bilder på tjejerna och Pokemon. Han har bott några veckor här nu och det är så roligt när man kommer ut på morgonen och när man kommer hem på kvällen för han blir så otroligt glad och visar tydligt hur sällskapssjuk han är. Efter middagen gick vi ut och då satt Pokemon på övervåningen i buren. Direkt när Esther öppnade och räckte fram sina armar så kom han till henne.



Tror vår nya familjemedlem trivs bra hos oss faktiskt.

Innan middagen var jag och handlade på Ica Maxi. Då hittade jag en kaninleksak på djuravdelningen och eftersom den inte kostade så mycket så kunde jag inte låta bli att köpa den. Till detta så köpte jag några kaningodisar och så skall man gömma en godis under en av bollarna. Men denna leksak kan man lära dem att tänka logiskt och söka under bollarna efter godisen.


Vi gjorde ett tappert försök men Pokemon förstod inte ens att han skulle smaka på godisen så vi får se hur det går. Kanske kan pappa Sören lära honom för de verkar ha en mycket speciell kontakt. I morse när Sören väntade på skjuts till skolan ( de är tre härifrån som turas om att köra till skolan)  så såg jag hur han hann ta ut Poekmon och stå och gosa med honom en stund. Önskar att jag kunde göra det också men jag får nöja mig med att ge en liten klappa då och då.

Tjejerna ser dock ganska nöjda ut trots att kaninen inte förstod deras leksak.

Kaninhälsningar från Ulrika