lördag 17 maj 2014

Fina blommor och en egen hiss med Esther!

Idag har vi njutit av det underbara vädret. Jag har haft kameran i hösta hugg vid ett flertal tilläfllen då jag lyckats fånga både blommor, kaninen, barn och en bebis.

Här lite fina äppelblommor.






Även en utblommad maskros kan se vacker ut!




Vår lilla Pokemon är ofta ute i sin inhägnad och  då vill han gärna äta av de härliga äppelbladen som finns på några grenar längst ner vid trädets stam.

Men snart finns inga blad kvar där så snälla husse tog fram stegen och kapade en härlig gren längst upp i det lilla trädet så Pokemon skulle få lite färska blad.


Jag lade grenen på en fin låda jag köpt till babyfotografering men Pokemon ville bara visa ryggen.



esther har kommit på att hon kan vara Pokemins hiss. Hon öppnar dörren på övervåningen och så ställer hon sig på alla fyra så kaninungen kan klättra upp på henne.


Sedan säkner hon sig sakta och Pokemon hoppar glatt ner på gräset och skuttar iväg.


Lydia och jag har rensat rabatten på framsidan och det var en mycket trevlig gemensam sysselsättning.


Något annat som Lydia gillar är att "showa" . Här sjungs det för fullt.

 God natt alla läsare. Ulrika