fredag 30 maj 2014

Idag var det Clara och Ediths tur!

Jag blir mer och mer peppad när föräldrar till barn som lärt känna på olika sätt undrar om jag vill föreviga deras barn på bild. Idag fick jag ett mail på Facebook från Linda som är mamma till dessa två små busfrön. Hon undrade om jag kunde tänka mig att ta lite bilder på hennes tjejer.Första gången jag träffade dem var på ett dopsamtal och Edith, som är den lilla tjejen var runt 3 månader och skulle döpas. Sedan blev de riktiga stammisar på Öppna förskolan där jag jobbar. Jag fick förmånen att lära känna både deras mamma och pappa så jag har hunnit krama dessa tjejer många gånger.

Lydia var hos en förskolekompis så jag frågade om Esther kunde tänka sig att åka med mig och vara min fotoassistent och hålla i reflexskärmen, eftersom Sören kämpar på med husvagnsrenoveringen här hemma. Så vi for iväg tillsammans och så här blev resultatet från dagens möte med Clara och Edith.


Finaste systrarna  Clara 5 år och Edith 3 år.


















 Mor och Döttrar!










 Som några vet har jag via Facebook varit ute och sökt efter ett rapsfält i närheten för att kunna ta fina bilder. Insåg snabbt av alla svar som kom på min fråga att jag bor helt fel. Närmaste finns utanför Falkenberg och resten i Skåne. Men smörblommor går ju nästan lika bra.




TACK LINDA FÖR FÖRTROENDET ATT FÖREVIGA DINA FINA TJEJER PÅ BILD.

Ulrika