fredag 4 april 2014

Besök hos tre kaninungar och inköp av kaninbur!

Nu närmar det sig att vi skall utöka familjen med en kaninunge. Jag har läst MÅNGA annonser på MASSOR av sidor på nätet, men det är inte helt lätt att veta vad som passar oss bäst. Att se en kanin på bild är en helt annan sak än att själv få se och hålla i dem. För mig har det också varit viktigt att få se hur kaninungens föräldrar ser ut. De kommer ju inte vara så där små och gulliga hela tiden och då tycker jag det är bra att veta hur de ser ut som fullvuxna kaniner.
Idag hämtade vi tjejerna tidigt från skola och förskola och gjorde en familjeutflykt till till Ljungkile där jag via en kollega hade fått höra att det fanns små kaninungar till salu. Dessa små kaninungar är endast 3,5 veckor och de skall bli 8 veckor innan de kan flytta från sin mamma. De är en blandning mellan lejonhuvad och något annat som jag nu helt glömt bort. Esther var väldigt lycklig när hon fick gå i i hagen och blev tillfrågad om hon ville hålla i en av ungarna.



Lydia var lite mer avvaktande till att börja med men sedan vågade även hon hålla i dem.



  Vi tog vägen hem via Lilla Edet och stannade till i en Zooaffär i Ale på hemvägen och köpte en bur, så nu är vi reda om det dyker upp en kanin som passar oss. Pappa fick sätta ihop buren direkt när vi kom hem och tjejerna var väldigt ivriga att se hur kaninungens hus skulle se ut.


 En lycklig Esther som tappert väntat på bur och kaninunge sedan julafton, då hon i ett brev blev lovad en egen kanin.

 Efter inköpet firade vi med pizza och kebab på en restaurang i Ale. Nu väntar fredagsmys hemma i soffan.c

Ulrika