lördag 26 april 2014

Vi är så glada för alla nya fina vänner vi får här på västkusten!

För någon vecka sedan var vi hos vänner och lekte. Isak och Lydia är lika gamla och går i samma söndagsskolegrupp i vår församling. De har funnit varandra mer och mer och det känns så bra när även barnen får bra vänner i kyrkans gemenskap.




Det blev mycket studsande denna förmiddag och jag höll flera gånger på att få hjärtat i halsgropen, men det gick bra. En liten tröst i min rädsla är att Isaks mamma är läkare så det finns snabb proffshjälp att få om något skulle hända.

Isak drog med Lydia till ett stort träd där han brukar klättra.  Snabbt kom han upp bland alla grenar medan Lydia fick kämpa lite mer.


Ja det var lite snårigt men upp kom de men ner kom endast Isak. Lydia hittade ingen ställe att komma ner så jag fick tränga mig in bland grenarna och försöka lirka ut henne och till slut så gick det.

 
Mamma Elisabet och minstingen Jonatan.


Elisabet jag är väldigt glad att jag fått chansen att börja lära känna dig och din fina familj. Hoppas på många fler lekstunder tillsammans med barnen och samtal om livet och tillvaron.

Ulrika