söndag 20 april 2014

Första dagen med kaninungen Pokemon!

Så efter 4 månader väntan vad det idag dags att åka och hämta lilla Pokemon drygt 7 veckor gammal.
Först firade vi Jesus uppståndelse på påskdagshögmässan och efter kyrkfikat åkte tjejerna och jag iväg till Sundhammar och hämtade den lilla kaninungen som Esther valde för en dryg vecka sedan.
Jag kan säga att Esther var VÄLDIGT lycklig när hon lyfte ut transportburen ur bilen och visade pappa vad vi hade med oss. Pappa fick stanna hemma och skruva fast taket på buren medan vi åkte och hämtade Pokemon.


Grannarna var snabbt på plats och ville få en skymt av vår nya lilla familjemedlem. Den första tiden var han nog lite chockad av bilfärden så han låg hoptryckt på övervåningen i ditt fina nya hus.


Men när eftermiddagen kom så blev han lite nyfiken och vågade sig ut på balkongen .
Jag tror pappa Sören tycket det var ganska mysigt att få en lurvig liten unge i trädgården för han låg vid buren och bekantade sig med den lille.


EN NYBLIVEN LYCKLIG KANINÄGARE!


Även lillasyster tyckte det var spännande att få vara med och hålla och klappa Pokemon.


 Jag tror Sören höll den lille lika varsamt som tjejerna som nyfödda.
 

Mys på Sörens axel!


Så skulle jag försöka mig på att ta lite fina bilder med kameran så vi släppte Pokemon lös i trädgården. Jag fick låna grannens påskliljor eftersom jag såg en fin bild framför mig med Pokemon mitt emellan blommorna.


Pokemon var inte alls med på mina planer utan vände rumpan till och där satt han minsann så fint.


Till slut efter ett antal bilder smattrande i kameran så vände han på sig en sekund och jag hann ta denna bild.


Denna blev nog den bästa idag. Färgen på vår lille kaninunge kallas japantecknad.


Nu är den lille instoppad i buren och vi önskar honom välkommen till vår familj och hoppas att han kommer att sova gott i allt sitt hö och halm.

Kaninhälsningar från Ulrika