lördag 22 mars 2014

Vårblommor!

I morse började jag dagen med att åka på en kvinnofrukost i Pingstkyrkan i Kungälv. Grannen och några mammor från Öppna förskolan gjorde mig sällskap. Det var en hel underbart vacker frukost. Ja de hade lagt upp allt ( och det var MYCKET) så otroligt fint. Vi njöt av risgrynspudding med kardemumma och hallonsylt, färska frallor, laxparfe, kex och brio-ost med mycket mera.. Sedan fick vi lyssna på ett föredrag av Berit Simonsson som talade över ämnet" Finns de någon/något man kan tro på.

När jag kom hem hade Lydia en förskolekompis här och de lekte i sandlådan, cyklade och körde elbilen som äntligen blev laddad och framplockad. 

Till lunch blev det grillad korv efter Lydias önskemål och det kändes riktigt "vårigt" när Sören plockade fram gillen. Sedan åkte Lydia och jag till City Gross och köpte lite vårblommmor.

  Här förbereder jag måndagens andakt jag skall ha med 25 skolbarn i församlingshemmet.
Tänkte säga något om att det behövs bra jordmån, vatten och värme för att fröet skall gro och växa. För att vi människor skall växa som kristna behövs också en bra jordmån med Guds ord, bön och värme.


Se vilken underbar liten bukett jag fick av Lydia idag. Rabatten utanför är full av dessa små vårblommor. Jag minns när jag själv som liten flicka plockade dessa blommor till min mamma. Minns du det Mammis?


Nu väntar snart Tacco efter Esthers önskemål och sedan skall jag förbereda det sista inför morgondagens familjegudstjänst.

Guds Frid!

Ulrika