måndag 9 juli 2012

Tack fina familjen Ceder för ert besök hos oss!

Igår hade vi en fantastisk dag med familjen Ceder från Nykvarn. Anna och Uffe är gudmor och gudfar till båda tjejerna och deras fina barn Cornelia, Adrian och Edvard är tjejernas sysslingar, dvs Anna och min Sören är kusiner. De hade en Göteborgshelg och kom till oss i fredags och var på Liseberg på lördagen . Igår blev det en underbar sommardag tillsammans med dem ute på Rörtången.
Det var soligt men inte så där superhett men många badade trots det.

Puss på dig!
Gudmor Anna och Esther!



Lydia och Edvard med sina fina solglasögon.


Modiga sysslingen Cornelia vågade ta upp en manet från havet.




Sen blev hon erbjuden 10 kr  av sin bror om hon vågade lägga den på huvudet och vad gör man inte för 10 kr?



Sören var väl den som badad minst, men han hade också en uppgifta att få igång engångsgrillen så vi kunde grilla vår lunchkorv. Kan meddela att han hade långtröjan på sig hela tiden och att han satt och värmde sig vid grillen medan de andra simmade i havet. Älskling, det är kanske dags för en Thailandsresa snart, eller vad tycker du? Annars kommer du aldrig att slita ut badbyxorna så du kan få ett par nya fina!

Jag hade lite familjebilder jag ville ta på någon medgörlig familj och Ceders ställde gärna upp till min stora glädje. Jag tycker det är så roligt att försöka ta bra familjebilder och några tycker jag faktiskt blev ganska bra, eller vad tycker ni. Tack Ceders att ni ville ställa upp på mina idéer.


Bilderna får tala för sig själv!





Hej snyggingen Edvard!


Storebror Adrian är inte så dum han heller! Tjejerna saknar er redan killar!


Gudmor Anna och Lydia sitter och tittar på musselskalen de hittat på stranden.


Esther var verkligen jättelycklig att få vara med Cornelia på stranden och på bryggan. De promenerade runt och tittade på krabbor och så busade de och jag fick fånga några fina bilder på dem tillsammans ute på bryggan.


Beskrivningen för dessa kommande bilder fån nog bli
"SYSSLINGKÄRLEK"










Mamma fick vara med på ett litet hörn också med Lydia på ryggen!




Denna bilder på Lydia gillar mamma skarpt.


Precis innan vi skulle åka hem så gick Anna och simmade med Esther.



Det var verkligen kul att ni kom våra kära vänner. Nästa gång  kanske vi kommer till er.
Vi saknar verkligen att inte ha gångavstånd till er. Det kändes så tryggt att veta att ni fanns där några hus bort. Speciellt tryggt var det natten mot den 23:e december 2008. Oj vad du var snabb som kom på några få minuter.

Kram från Ulrika och hela familjen Algesund

Inga kommentarer: