lördag 5 maj 2012

Tänk att bo 12,5 mil från Ullared, de ni!

Så var det slut på sommarvärmen här på Västkusten. Hoppas verkligen att den kommer tillbaka snart.
Igår hade jag tagit kompledigt för att åka på en shoppingtur till Ullared tillsammans med en väninna. Det var väldigt roligt att åka bara vi två så vi hann prata mycket i bilen om både det ena och det andra. Sedan blev det naturligtvis mycket shoppingprat när vi väl var där. Men jag är så imponerad att jag numera kan komma till Ullared på 1,5 timme. För ut har det varit en lång planering för att få till en Ullaredshopping. Sist så åkte jag och en annan väninna kl 5 på morgonen och kom tillbaka vid 22 på kvällen, och då var det MYCKET LÄNGRE att åka. Nu är det bara 12,5 mil dit.Mycket shopping blev det. Vi började med "Sko Bo" ( Vilket namn!). Där inhandlades ett par Tretorngummistövlar och ett par blåa basketkängor till Esther. Till mig blev det ett par blåa vårskor.

Inne på affären fick jag lära mig av min shoppingväninna hur man tänker när man handlar mycket på Gekås. Heja Elisabeth!! Du är toppen!
Efter några timmar ringer Elisabeth och säger att hennes vagn är full  så vi bestämmer träffa vid kassa 40 och betalar det vi har ( dvs MYCKET) och går vi och stuvar in allt i bilen och sedan lunch för att kunna ladda inför2:a shoppingrundan inne på Gekås.

Det är helt otroligt hur de kan sälja vissa saker så billigt som de gör- En solsäng kostade 250 kr. Undra just vad de som tillverkat sängen fick för den?

Eftersom vi lovat tjejerna att vi skall sova i tält i sommar så passade det så bra när jag hittade barnsovsäckar till ett mycket vettigt pris. Det fanns JÄTTEROSA med Hello Kitty och så fanns det Svarta med Blixtenbilar på. Jag blev lite osäker på vad Lydia önskade sig så jag ringde hem och frågade. Båda ville han Blixtensovtäcken och i morse när de fick dem blev de superglada och provade direkt framför Bollibompa. Så alla tjejer vill inte ha rosa Hellokittytäcken.


Under tiden jag och Elisabeth vandrade runt bland alla hyllor i affären så var Elisabeths man och deras tre barn hemma hos oss och grillade och lekte. Emeline och Lydia hade haft väldigt roligt och lekt i dockköket och bakat kakor med playdodegen.

Vi mammor hann aldrig komma hem och se hur trevligt de hade det för klockan var sovdags när bilen rullade in i Ytterby.

 TACK ELISABETH FÖR EN MYCKET TREVLIG DAG TILLSAMMANS MED DIG.

Här nedan kommer några bilder från Cirkusen som pappa och Esther var på förra veckan. Sören hade lovat att vara min gästbloggare men tiden har varit fylld av annat så nu lade jag in några av cirkusbilderna.


Esther var som vi väntat mycket lycklig över denna fredagskväll tillsammans med pappa på cirkusen.
I pausen fanns möjlighet att få rida på en kamel och det tackade Esther verkligen inte nej till. Hon är en sann djurvän som älskar alla djur.




Till sist några bilder på de andra som uppträdde på cirkusen.


Ulrika