måndag 28 maj 2012

Garderobsänglar, finns dom?

Igår frågade vi om vi kunde få låna min kollegas släpkärra idag och det fick vi. Efter att ha letat och letat på Blocket efter garderober så hade jag nu gett upp den idén. När man väl hittar något och ringer så är de redan sålda. Som ni kanske sett ( ni som läser reklam) så kan man köpa 3 PAX garderobstommar och betala för 2, just nu. Det bestämde Sören och jag att vi skulle köpa. Jag hade komp att ta ut så idag åkte vi iväg med släpet.

Under hela vår tid tillsammans har Sören och jag pratat om olika slags änglar. Gud kan verkligen hjälpa oss med allt möjligt. Ibland har vi bett om "parkesingsänglar" och ofta har vi på en mycket full parkeringsplats hittat en enda plats kvar till vår bil. Just nu gällde det garderober och redan igårkväll sa jag till  Sören att när vi kommer till IKEA går vi först av allt och tittar på fyndavdelningen. Det skulle ju kunde vara så att de fanns något där av det  vi behövde. Vi kom iväg i god tid så efter Sörens önskemål så åt vi frukost på IKEA innan de öppnade själva varuhuset. ( Det gäller att skaffa "IKEA pluspoäng" hos Sören som vi det här laget börjat tröttna på alla våra turer till IKEA). Efter att vi ätit så gick vi till garderobsavdelningen där de tyvärr just höll på att bygga om allt så man kund inte se alla olika dörrsorter. Men väl där kom jag på att vi glömt gå till fyndavdelningen. Då var det bara att vända om och gå dit. Redan på avstånd såg jag att det fanns många garderober där. Alla garderober och olika dörrar som inte fanns på avdelningen stod på fyndavdelningen. Vi hittade direkt 2 st PAX stommar 100 cm, och en som var 50 cm. Det fanns till och med en del inredning i dem redan. Så vi kunde köpa dem för 56% rabatt och fick dessutom lite inredning också. Vi betalade dem och drog ut allt till släpet. Väl där uppstod ett problem. Hur skulle vi få plats med allt på kärran? Det gick INTE. DÅ kom Sören på den smarta idén med hemkörning. In igen och så fick vi veta att det gick att beställa hemkörning även av ihopmonterade möbler. Tre vagnar fick man fylla för 495 kr. Då kom jag på idén att köpa en garderob till som jag sett, fullt med inredning i. Den skulle bli till Esthers rum. Alla barnens klänningar har legat i en resväska men nu skall de snart bli upphängda. Sedan gick vi och hämtade 5 dörrar, hyllplan, hängare och lite annat  som vi snällt fick betala till fullt pris. Som tur var hade jag kommit ihåg en lapp man fått av IKEA som gav tillbaka 100 kr för varje 1000-lapp man handlade för. De pengarna man får tillbaka sätter de in på ett presentkort som jag kan använda nästa gång.

De två garderoberna som vi fick upp på släpet körde vi hem och bar in. ( Ja de var väldigt tunga)
För några timmar sedan kom resten vi handlat idag så nu står tre garderobstommar i vårt sovrum och en hel garderob i Esthers rum och allt detta till ett väldigt vettigt pris. Det kallar jag att "Garderobsänglar".
Imorgon får Sören ägna sig åt att hänga upp alla dörrarna så att jag äntligen sedan kan organisera alla våra kläder på galgar och i lådor.

Tjejerna får gå med mig till jobbet i morgon för vi skall på utflykt med Öppna förskolan och titta på små lammungar och den utflykten har de missat pga att det varit så dåligt väder när vi skulle gå med kyrkans barntimmar, som de gått i året som varit.  Hoppas nu att det inte regnar i morgon.

God natt

Ulrika