onsdag 28 december 2011

Nu är julen slut för detta året.

Så har julen 2011 tagit slut. Vi har haft våra föräldrar här och njutit av att vara hemma tillsammans hela familjen. Julafton började med att jag själv jobbade en stund och hade "Julkrubban" i Ytterby kyrka tillsammans med min chef Tord. Lydia ville  absolut inte sitta på en stol bland de andra barnen och inte heller i bänken med pappa utan BARA I MAMMAS KNÄ. Jag läste det jag skulle men fick koncentrera mig så att jag inte skulle tappa bort var Tord var i texten så jag kunde ta över det jag skulle. Samtidigt försöker Lydia förhandla med mig att hon skall få en reflexängel till som hon ser att jag har gömt i en korg vid altarringen. Först viskar jag ett tyst  men bestämt NEJ men när jag inser att hennes envishet är ENORM så får hon en nick av mig och hon tar glatt upp en reflexängel och går och sätter sig hos pappa. Phu, så skönt. Det är fantastiskt att ha sin familj med sig men ibland tar det på krafterna. Esther är det absolut inga problem med,hon sitter så snällt bland de andra barnen och lyssnar och även när hon var med sin dagisgrupp på  Krubbsamling i kyrkan så gick det bra. Hon räckte upp handen och ville svara som alla andra. Men det är skillnad att vara 3 eller 5 år.

Väl hemma igen blev det egen Krubbsamling med Lydia. Oj vad denna krubba är vällekt.


Efter jullunchen och lite lek så blev det dags för pappa i huset att läsa Julevangeliet.
Därefter blev det julklappsuttdelning utan tomte.

Esther som älskar djur fick bl.a en hind med koppel som kan gå. När jag såg den på affären kunde jag helt enkelt inte låta bli att köpa den till henne och när jag såg hennes glädje när hon såg vad som fanns i paketet kände jag också en stor lycka. Jag önskar att hon skulle kunna få ett eget djur någon dag i framtiden för hennes omsorg om djur är enorm.

 Naturligvis fick jag köpa en katt till Lydia också, och tjejerna har verkligen lekt med sin djur.

 Kan tillägga att kopplena blinkar och att djuren skäller respektive" mjauar"

En annan julklappa som blev en hit var en dansmatta. Esther fattade direkt hur man gör och när jag skulle försöka så stod och klappade i takt och peppade mig att kämpa på.
 Även pappa Sören har dansat på mattan med ENORMA RESULTAT. Oj vilken duktig make jag har.

 En lycklig mamma till Lydia 3 år med sin lilla tjej.
 En lycklig mamma med sin Esther 5 år. Tänk så mycket glädje dessa barn har gett oss dessa år vi fått ha dem hos oss. Vilket rikt liv vi lever.
 Även mormor Ingrid gick lite gos med barnbarnen denna helg.



Tack Gud att du kom till oss som ett litet barn i Betlehem för drygt 2000 år sedan. Tack att du v ill bo i våra hjärtan och att du är vår Frälsare. Nu ber vi om att få lägga hela det nya året i dina händer. Omslut oss alla med din kärlek och din frid.
Amen.

Inga kommentarer: