torsdag 22 december 2011

Jag var så tjock!

Idag har jag kommat klart för detta året, förutom ett kort inhopp på självaste julafton då jag och min chef skall hålla i julkrubban i Ytterby kyrka. Ni som bor här i omgivningarna är varmt välkomna dit kl:10. Det känns i alla jätteskönt att få lite jullov tillsammans med familjen nu även om terminen varit jättebra. Nu har Sören åkt till Göteborg för att hämta sin mamma, pappa och svärmor vid tåget.
Det skall bli riktigt roligt att de kommer hit. Speciellt Esther tycker att det är långt mellan varven som de kommer i jämförelse med hur det var när vi bodde i Nykvarn.  Då kunde mormor komma ofta och snabbt, som hon själv uttryckte det häromdagen.


För tre år sedan såg jag ut så här. Oj vad vi väntade på lillasyster då. Den stora frågan var om hon skulle vilja komma ut före eller efter jul eller möjligtvis den på självaste julafton. Dem 22:a december 2008 när Sören och jag skulle gå och lägga oss säger han till mig:- Ulrika, jag är så trött så trött så denna natten får du INTE föda barn för det skulle jag aldrig orka.

Esther hade vid flera tillfällen varit med mig till mödravården så hon visste precis hur barnmorskan gjorde. Här lyssnar hon på lillasysters hjärta.

Allt gott
Vi ses här imorgon igen.

Ulrika

Inga kommentarer: