söndag 28 augusti 2011

Söndagsresume!

Den här morgonen började kl 6:45 då Lydia tyckte det var dags att gå upp. Jag erbjöd henne att sätta på Teletubbies ( som hon äntligen vill sitta och titta på en stund) så hon kunde ligga i vår säng och titta men det visade sig för hennes del vara ett mycket dåligt förslag. Denna unga dag har ett väldigt tydligt kroppsspråk som visade något helt annat. mamma skulle komma upp och sätta på stora tv:n. Esther vaknade av vår konversation så hon hängde på och satte sig brevid henne i deras fåtöljer. Med lite välling och smörgås så satt de snällt där i en timme, vilken gjorde att jag kunde gå och lägga mig igen brevid Sören. DET VAR SÅ SKÖNT!  Efter frukosten kände jag mig så otroligt trött ändå så jag fick gå och lägga mig en stund till medan Sören satt på golvet och läste medan Lydi byggde torn med sina klossar.  Eftersom det inte alls blev sommarvärme som de lovat så blev det en ganska skön innehemmadag.

Här är tjejerna i sina nya nattlinnen som de fick av moster Annika när hon var här på besök.


Mellan allt regnande var Esther med med pappa och plockade upp alla plommon som ramlade ner under den häftiga störtskuren. Tyvärr gillar varken tjejerna eller Sören plommon men vi har verkligen MASSOR så om någon vill komma och plocka så är ni varmt välkomna.
 Kvällen ägnade vi åt V-smile, som är ett tv-spel för små barn. Jag hade haft det liggandes i en låda sedan innan jul, men nu tyckte jag det passade bra att ta fram det. Lydia var lite för liten men Esther tyckte det var kul.

Idag tog vi en sväng till Bäckebols köpcenter där vi gick runt några timmar. OBS! DET VAR SÖREN SOM FÖRESLOG ATT VI SKULLE ÅKA DIT. Esther var som en vild valp och sprang överallt och pratar med alla, oblyg som hon är. Vi shoppade lite av varje och hittade bl.a en bra hjälm till Esther, ett par jeans till mig och en sladd till Sören .

När vi kom hem blev det middag och sedan gick tjejerna och jag över till grannarna och lekte och pratade.
När jag satt där vi fikabordet ringde telefonen och då var det en av mäklarna till ett hus vi tittat på flera gånger men avböjde att lägga bud på för att några andra ville köpa det. Då visade det sig att de hade stämt träff 17:30 idag och skulle skriva å alla papper , men kl 17 hade köparna ringt och sagt att de ändrat sig. Nu undrade då mäklaren om vi var intresserade. Vi hade precis lagt bort det huset i våra funderingar och nu så finns det där igen. Vi har lagt ett bud på ett annat hus och inväntar svar om det på mån eller tis. Det andra huset är större och finare men det som vi hade skippat var klart bättre rent ekonomiskt. Undrar just vart vi kommer att bo framöver.

Önskar er en trevlig vecka.
Allt gott
Ulrika

Inga kommentarer: