torsdag 18 augusti 2011

Vilket vacker papper, skall vi verkligen slänga det i toaletten?

För er som undrar hur jag har det på nya jobbet är svaret BRA. Alla arbetskamrater är så snälla och hjälpsamma men det är otroligt mycket nytt att sätta sig in i. Dels är det nya arbetsuppgifter och så gör man saker på andra sätt än jag är van vid. Nu håller jag på att intala mig själv att jag inte kan bli en ny av den förra som hade min tjänst utan att jag måste göra detta till mitt eget. Just nu är det mest planering av verksamheter och tid för att lära känna både lokalerna , allt material och arbetskamraterna. Igår hade mitt huvud inte en enda kvadratmillimeter kvar i hjärnans hårddisk efter information jag fick. Efter en ganska god natts sömn åkte jag åter glad dit idag. Sören var med Lydia på 2,5-årskontroll på bvc och under tiden var Esther hos mig och lekte med sina små djur. Efter kontrollen kom Sören och Lydia också till mitt jobb och så åt vi lunch tillsammans, det var mysigt. I morgon åker tjejerna med mig till dagis så hämtar Sören den vi 13-tiden. Sedan blir det någon slags utflykt när jag slutar.

På tisdag skall Sören på en intervju för ett eventuellt arbete. Vi ser med spänning fram emot att få veta var hans arbetsplats kommer att finnas.

Ikväll har vi passat på att njuta av den underbara havslukten nere vid Rörtångens klippor.
Det gäller verkligen att passa på innan det blir höst på riktigt.

                                                                PAPPAS TJEJER PÅ HÖG!

Min fina Sören!

                                                                    

                                                                Mamma och Esther!
Esther är verkligen en reflekterande tjej. I veckan som var tog toalettpappret slut så vi handlade en ny förpackning. Det var extrapris på Lambi så det blev en sån sorts papper denna gång, Som ni sälert vet brukar det vara någon fin bild på pappret och det var det på detta också. När Esther en morgon skall ta papper för att torka sig ser hon direkt att det inte är det vanliga gamla tråkiga pappret utan ett nytt som dessutom har en fin bild. Hennes kommentar blir då: Mamma, vilket vacker papper, skall vi verkligen slänga ner det i toaletten? 
Jag är så glad att hon ser små detaljer som bilden i två olika färger på toalettpappret och kan uttrycka att hon tycker det är vackert. De är de små förändringarna som kan göra oss glada.

Nu är det åter dags att skaffa sig lite nya sömntimmar.

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: