söndag 7 augusti 2011

Bröllop i Jönköping!

Igår, lördag fick vi vara med när min väninna Stina och hennes Olof blev man och hustru. Det var en mycket fin dag och en fin vigsel. Mormor Ingrid, farmor Inger och farfar Jörgen var hemma och tog hand om Esther och Lydia. Det kändes otroligt lyxigt att få åka iväg bara Sören och jag.


För ovanlighetens skull tog vi lite bilder utan barnen.


Efter vigseln som var i Korskyrkan blev det fika ute på Vätternstranden. Senare blev det bröllopsfest på en herrgård 1 mil utanför Jönköping. Min väninna Stina är från Enhörna och vi har varit med i samma församling i Södertälje under många är. Stina bodde även hos mig när hon pluggade en kurs på högskolan i Sundsvall.
Hon är en klok tjej som funderar och reflekterar mycket över tillvaron och tron på Gud så vi har haft många intressanta givande samtal tillsammans. Något annat som Stina kan är allt som har med miljötänk att göra.
Efter vigseln kom de i en miljöbil till festen. Placeringskorten vid middagsmordet var gjorda av gamla mjölkförpackningar. Många av talen och spexen var med miljöinslag.  Efter en mycket trevlig fest lämnade vi Jönköping vid midnatt och åkte hem till Kungälv. Klockan 02:30 lade vi oss och efter en timme vaknade Lydia och skrek efter mamma. DÅ gick jag in till henne och hon tog beslag på hela mig och höll i mig så där blev jag kvar till 6:45 då jag lyckades ta mig loss. Vid 7:30 var det dags att gå upp så idag har jag varit TRÖTT.
 Här var det dags för tårtan som smakade MYCKET GOTT.
 Hemma hade tjejerna haft det jättebra med farmor, farfar och mormor.
Här spelar Lydia och farmor ett spel.
 Sedan blev det pannkaksstekning med mormor.
Allt gott

Ulrika

1 kommentar:

Mina älsklingsskruttisar sa...

Va fina ni är på bilderna! Vi ska på bröllop om 2v, men minstingen får allt följa med. Annars blir det tufft för farmor och farfar.

Hälsn Elsa :)