fredag 29 juli 2011

Västkusten från sin bättre sida!

De sista dagarna har Västkusten visat sig från den bättre sidan. Igår åkte vi till Aröd ( tror jag det heter)  och solade, badade c lekte på en i sandstrand. Som tur var hade vi glöm solstolarna i bilen så de tog i med oss ner till stranden. Sören bänkade i direkt där och mådde väldigt gott. Lydia satte sig bredvid pappa en liten stund innan hon vågade sig i vattnet.

 Men sedan var det dags att ta på baddräkten och känna på det salta havsvattnet.
 En nyvaken Elina gosar med mamma Linda.

Lasse blev glad när han hörde att Esther hade cyklop och snorkel med sig. Han simmade ut och fångade krabbor som barnen blev väldigt intresserade av.


Esther är så lycklig att hennes Erik är här på besök. Då är liksom allt som vanligt. De leker och leker, bråkar lite och så fortsätter de leka.
 Det är så roligt att se Esther så otroligt glad och att hon nu har sin kompis här som hon känner från bebistiden.
 Mina egna små badbrudar.
 Sedan blev det lite pappagos för Elinas del.Jag tror att det var då mamma Linda ville låna cyklopet och fånga krabbor hon med.
 Just nu är Esther inne i en period då hon mer än gärna ställer upp på mina bilder. Hoppas de blir glada för det när de blir äldre.

                                                             
                                                           BÄSTA VÄNNER!
 Till att börja med solade jag på stranden och trodde att det var kallt i vattnet. Men med tiden såg jag att många föräldrar och barn stod i vattnet och lekte länge så då beslutade jag mig för att känna på vattnet och det var underbart. Lydia och jag var ute och simmade länge och det gör vi gärna om snart.
 Sören sitter där han satt när vi kom, uppkrupen i sin solstol. Den enda skillnaden är att han tagit av sig skjortan. Nästa gång kanske kanske han vågar ta med sig badbyxorna, för snart är det ju augusti, dvs den månaden som han eventuellt kan tänka sig ett dopp i våra svenska vatten.
Efter vår strandeftermiddag åkte vi till en affär och shoppade lite. Då insåg vi hur hungriga vi var så det blev ett stopp på pizzerian. Där fick jag ett sms från min blivande chef: Hej jag är hemma hos er med flyttgröt. Kommer ni hem snart?

Jag ringde upp direkt och berättade att vi var i Stora Höga men var på hemväg så han stannade och inväntade oss. Med sig hade han en form med ÄGGOST och en burk med jordgubbssylt. Han berättade att det är typiskt bohuslänskt och att jag bör veta vad det är när jag nu skall börja jobba här. Tack Tord för din omsorg och för den goda rörosten. Resterna tog jag och Linda till förmiddagsfikat idag.

Varma hälsningar från fru Algesund som just nu mår prima.

3 kommentarer:

Kristina Gerdin Tofte sa...

Jag gläds verkligen med Er, ni ser ut att ha det toppen på alla vis!
Kram till er alla/Kristina

Bella sa...

Ljuvliga sommarbilder!

Jag är tbax nu med ny blogg


kram kram bella

Elaine sa...

Åhh, Aröd!! Har trevliga minnen därifrån, från tidig tonår. Härliga somriga bilder!!