måndag 25 juli 2011

En bilbarnstol från 50-talet och lite annat.

I vårt skyddande samhälle är det ju så otroligt viktigt hur vi tex. sätter fast våra barn i bilen i godkända stolar.
Är man på semester i Thailand får man tänka helt annorlunda. Vi som alltid sätter fast våra barn får släppa på det och lite på att "åkabilänglarna" gör sitt jobb. För inte allt så många år sedan var det inte alls lika noga som idag. Jag själv låg i barnvagnsliggdelen i baksätet. Sedan när jag kunde sitta fick jag en riktig bakåtvänd bilstol i framsätet. Sedan fick jag sitta utan tills det var dags att ha en kudde. Ibland undrar jag hur man tänkte då? En olycka kunde ju ha inträffat både när jag satt fast och när jag låg i barnvagnsliggdelen. Ja nog om detta. Idag var jag inne på Tradera och sökte på bilbarnstolar eftersom vi behöver köpa en till  Esther till vår "nygamla" bil. Då såg jag denna och tyckte det såg så rolig ut. Jag kan säga att den låg på drygt 500 kr i förmiddags så den som hade den tjänar nog en slant så att det går att köpa en helt ny.


Igår åkte vi till Nordstan och gick och tittade i affärer. Jag klarar inte att vara här en hel dag pga allergin, så därför blir det en daglig utflykt. Vi började i leksaksaffären och där köpte Sören lego för 6-10-åringar och ville testa om Lydia skulle kunna bygga det ( han har stor tro till hennes byggförmåga) . Idag testade dom att bygga och det såg ut som att de hade väldigt trevligt tillsammans. Senare åkte vi till min väninna Jenny och fikade. Det känns så roligt att hon finns nära oss igen. Hoppas det kan bli ännu närmare snart.

Annars så forsätter vi våra dagar att försöka skapa ett hem. Här är början till vårt vardagsrum. Om ni tycker detta är stökigt så kan jag säga att det är riktigt fint jämfört med en vecka sedan.
 Barnens rum som vi delat av med en expidithylla från IKEA.

Här är  början till vårt nya kontor och där finns även en gästsäng. Sedan finns det ett rum med två gästsängar nere i källren också och där finns både toa och dusch så ni som skulle vilja komma och hälsa på oss är VARMT VÄLKOMNA.
Nu skall det snart bli mat.

Hel då.

Ulrika

Inga kommentarer: