måndag 15 augusti 2011

I fredagskväll klockan 21 började Lydia ropa att hon ville tillbaka till sitt nya dagis. I dag var det dags att åka dit igen och idag fick de äta lunch. Sören och jag gick tillsammans in och lämnade dem. Lydia tog genast tag i Linas hand och ville gå in och "dega" . Esther gick också glatt in och de såg så lyckliga ut när de vinkade till oss genom det stora fönstret i lekhallen. Det känns verkligen som ett STORT bönesvar att det går så bra på dagis. När vi gått därifrån åkte vi till folktandvården och skrev in tjejerna. Sedan åkte vi vidare till bvc och skrev in dem där. Peppar, peppar, hittills har alla här på västkusten varit så otroligt trevliga som vi mött på olika ställen. Den bvc-sköterska som vi fick var ny där och verkade jättegullig. Bvc ingår i kommunens familjecentral där även mvc och öppna förskolan ingår. Jag passade på att gå in och presentera mig på öppna förskolan och de välkomnade oss att komma dit. Då berättade jag att jag skall jobba på kyrkans öppna förskola och frågade även om de var intresserade av ett samarbete. Det resulterade i att vi redan bestämt möte där vi skall lägga upp lite nya planer för våra verksamheter. Sören fick en tid på torsdag för Lydias 2,5-årskontroll som de har i denna delen av landet. Det passar väldigt bra eftersom dagis är stängt på torsdag pga planering. Imorgon skall Sören in till Göteborg och träffa Poolia. Ska bli spännande att se om deras träff kan leda till något.

När tjejerna skulle sova hör jag hur Esther erbjuder sig att läsa en godnattsaga för sin lillasyster. Esther plockade fram 4 böcker och lät Lydia välja, fast hon sa vilken hon var bäst på att läsa och den blev det. Tyvärr hade jag ingen film i dv-kameran men gulligt både såg det ut och lät det. Ni får nöja er med en bild.

Igår låg vi i soffan och tittade på Melodikrysset från Gröna Lund. Till mammas stora glädje sjöng Carola och så höjde vi volymen på fjärrkontrollen. Tjejerna  satt hos mig båda två och pyjamasmyste innan det var dags för att lägga sig.

Idag läste jag på Pernilla Wahlgrens blogg, gör gärna det ni också genom att trycka på denna länk. Hon har något viktigt att berätta för oss alla.
http://pernillawahlgren.se/pernillas-blogg/under-kan-tydligen-ske.html


Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Det ser jag verkligen fram emot. Berättar mer i nästa blogg.

Ulrika

Inga kommentarer: