lördag 8 november 2014

Rosas blogg!

Som jag skrivit tidigare var det 4 små gullungar här förra lördagen. Idag är det dags för lilla Rosas bloggbilder. Hon är också en liten tjej jag som jag fått chansen att lära känna på Öppna förskolan i Ytterby.
Eftersom föräldrarna delat på föräldraledigheten fick jag även möjligheten att lära känna båda hennes föräldrar.

Här ett försök att ta en liten julbild!


Första försöket till familjebild!
 

Innan de kom hade jag plockat upp olika rekvisita som man kan ha med på bild. Lilla Risa ville gärna sitta på den gula bilen.
 

Men med en bil åker man så Rosa gjorde flera försök att köra av "banan".


Så blev det dags att sitta på min gamla väska som vid det här laget är ganska välanvänd. Tänk om jag hade vetat de när jag fick den i min ungdom. Rosa hade tagit många smakbitar på min äppelrekvisita men här sa hennes mamma tydligt:- Rosa kan du lägga äpplet på väskan. Se så duktig hon var.


Men det är inte alltid så lätt att posera som fotografen vill så helt plötsligt ramlar Rosa nästan av väskan. Tur att mamma finns i närheten som snabbt kan plocka upp henne.

 Så var det dag satt försöka ta en familjebild och jag ber om en puss om det känns naturligt.
Den satt inte långt inne utan kom direkt och var lång.. Rosa hann till och med pröva på hur min dekoration smakade


Ja att få alla i familjen att titta in i kameran samtidigt är inte alltid så lätt, men de är så fina ändå.


HELA FAMILJEN MOLINDER!
 

Som fantastisk hjälp hade jag dessa två pappor som lekte bakom min rygg och kallade på Rosas uppmärksamhet. Det var helt perfekt. När jag fotade deras barn hade jag även Rosas pappa bakom mig som tjoade och gjorde allt för att alla barnen skulle kika in i kameran.  Tack alla fantastiska pappor för hjälpen.



EMELIA OCH MARCUS!
Ni är så fina tillsammans och jag gläder mig verkligen med er att ni fick lilla Rosa som en gåva av vår store Gud.
All välsignelse genom livet önskar jag er av hela mitt hjärta.
Hoppas vi ses snart igen.



FOTO: ULRIKA ALGESUND