onsdag 22 augusti 2012

Puss och kram mormor!

Barnen har varit mycket glada att ha sin mormor här i en vecka och även deras föräldrar som hunnit med att tömma många banankartonger i källaren. Även ett och annat fönster i huset har övergått från att ha mörkbruna fönsterkarmar till att få vita fina. Förra torsdagen åkte vi ut till havet och badade och idag när det nästan kändes som höst är jag så glad att vi hann med att ta vara på det doppet.
Igår försökte jag förklara för barnen att mormor inte skulle vara här när vi kom hem från dagis och skolan idag . Det resulterade i många kramar och pussar för Esther och mormor.
 
 

När jag skulle pussa på Esther igår kväll sa jag: -Mamma älskar dig Esther. Då svarande min Esther: -Mamma, jag älskar dig också jättemycket och jag älskar mormor jättemycket också.


Idag jobbade jag länge för jag hade dopträff på kvällen. När jag kom hem fick tjejerna munkar som jag hade köpt och det är verkligen deras favoritfika, eller vad man kan kalla det. Lydia är ju inte den som äter allt som ser sockrigt och gott ut så det känns bra att veta att det finns något som man kan köpa när man vill ha "det lilla extra". Så på hennes 4-årskalas blir det nog tjockpannkaka med äppelmos och munkar till efterätt.

Vi har tidiga morgnar här nu. Sören går upp straxt efter 5 och jag brukar gå upp runt 5:30 eftersom jag ändå är vaken och ofta här värk i kroppen.  Lydia har börjat vakna vid 6 och det resulterar i att hon inte orkar med hela dagen utan somnar i någon frökens knä på dagis. Ja ni kan säkert gissa hur kvällarna blir då. Hoppas hon inte somnar på imorgon så att det kan bli en normal kväll imorgon.

Allt gott

Ulrika