fredag 24 augusti 2012

Bä bä svarta får.....med Lisbeth!

Idag är det fredag och varannan sådan är jag ledigt tillsammans med barnen. Då brukar jag uppskatta att ta en lugn morgon med lite mys och samtal i sängen och sedan frukost och lite morgontv. Igårkväll kom vår norrlandsmormor Lisbeth och hennes bästis Mariana på besök. De är på väg till Västerås med kom förbi här en natt. Tjejerna var jätteglada i morse när de insåg att de sov i källaren. På förmiddagen gjorde vi en liten utflykt till fästningen där vi parkerade bilen och gick en fin promenadslinga runt fästningen. Där finns det även får.
 
Esther väl älskade djurvän blev så lycklig när hon såg djuren. Ännu lyckligare blev hon när fåren kom när hon ropade på dem och lockade dem med lite äppelbitar och äppelskal.
 


Djuren känner nog att Esther verkligen tycker om dem. Lydia var mest rädd och klängde på mig när de kom närmare.


När vi gått ett tag satte vi oss på en bänk och skulle ha fruktstund. Vipps så kom alla får dit och ville vara med på kalaset. Även jag själv tyckte att de blev lite väl närgångna.





Så blev det till slut dags att säga hej då till alla fåren.



Idag var Lydia inte alls så pigg på att vara med på bild men Esther och Lisbeth ställde snällt upp på en bild vid "frälsarkransen".



Denna bilden tyckte jag blev väldigt fin på två som jag tycker väldigt mycket om.

Tack Lisbeth och Mariana att ni tog er tid att titta in när och umgås med oss en stund. Lydia var INTE lycklig när de åkte. Med en tår i ögat sa hon bestämt: Lisbeth, nästa gång kan du väl stanna några veckor. Och JA du är så välkommen tillbaka. Skall genast titta på om vi kan hitta någon prisvärd flygbiljett.



Ulrika

Inga kommentarer: