lördag 18 augusti 2012

Mormors havrekakor!

Nu har vi vår mormor Ingrid här. Igår fick Esther baka bullar med mormor och idag var det Lydias tur att få baka.


På förmiddagen åkte mormor, Lydia och jag iväg för att se om vi kunde hitta nån tvbänk eller skåp till min nya stereo och dvd. Den skall stå bredvid den öppna spisen och eftersom den får vara högst 115 cm bred så finns det inte så många riktiga tvbänkar att välja på. Nu har jag dock hittat det jag sökte, på en returseconhand. Ett fyndskåp i gammaldags stil som skall målas vitt. Tyvärr fick jag inte med det hem eftersom de inte hittade rätt nyckel. De lovade dock att leta igenom den stora lådan med nycklar tills på måndag så jag får skicka Sören att hämta det efter jobbet nästa vecka.

Esther var hemma med pappa undertiden men till henne hittade vi en hel hög med Bamsetidningar för 20 kr. Hon blev väldigt nöjd med sina tidningar och sitter nu i soffan och tittar och tittar,

 medan pappa passade på att få sig en stunds vila. Han är otrolig att ta vara på de små stunderna som helt plötsligt dyker upp för att vila på.


Idag fick jag ett sms från en mamma till en av Esthers nya klasskamrater. De bor bara en gata ifrån oss så hennes son ville gärna leka med Esther. Sören gick dit med henne och när vi kom hem gick jag dit med Lydia som fick leka med deras dotter som nästan är jämngammal med Lydia.
Själv hann jag få en trevlig pratstund med deras mamma, som också bloggar så nu skall jag in och läsa på hennes sida.

All gott

Ulrika