fredag 7 november 2008

Somnade stående !

Tack snälla mamma att du kom igår och tog hand om Esther idag och bakade så myclet bröd.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten för att få lite tips på hur man kan underlätta när man har foglossning. Fick lära mig hur jag skall sätta på foglossningsbältet ordentligt. Fick göra lite olika övningar men kände att jag hade mer ont när jag gick därifrån än när jag kom dit. Handlade på ICA MAXI på hemvägen men nu går det verkligen långsamt när jag går i affärer. Oj vad orken börjar bli begränsad. När jag kom hem hade mamma just gett Esther mat som hon ätit med stor aptit och sedan hade vi bestämt oss för att pröva hur det går om vi låter Esther vara vaken och inte sova middag. Vid melliset klockan 14:30 såg hon lite trött ut på ögonen och då beslutade jag mig för att gå ut med henne för att vi båda skulle få frisk luft som kanske kunde hjälpa henne att vara vaken. Tidigare hade jag ringt vår pappa och berättat om experimentet och sagt att vi kanske kunde få en egenkväll då Esther kanske skulle somna klockan 19. Som sagt var så gick vi ut och skulle gå till vänner någon gata bort och lämna lite saker. Esther var gnällig och fick sitta på framkanten på vagnen. Efter en liten stund började hon se slö ut så jag lyfte ner henne och lät henne gå men oj vad sakta det gick. Insåg att vi aldrig skulle komma fram i den takten även om jag glatt pratade om alla fåglar, hundar och katter som vi kanske skulle se på vår promenad. Som ofta annars så vände sig Esther bedjande till mig och säger: "Bäa" ( bära)mamma, "bäa" mamma. Som alltid den senaste tiden börjer jag mig ner och säger att vi kan kramas en stund men att jag inte orkar bära henne. Vi kramas och hon lägger huvudet mot min axel. När jag tror att vi kramats klart och skall försöka fortsätta promenaden inser jag att hon sover, stående lutandes mot mig. Där försvann snabbt vår tidiga egenkväll. Väl hemma igen fick hon sova en stund så det blev dryga timmen. Fick jobba hårt för att hon skulle vakna och pappa hann komma hem och klippa hennes naglar( som pappa vid behov alltid får göra när hon sover middag) inna vi fick liv i henne. Just nu är det full fart där nere hör jag och Esther och pappa leker och busar.
Undrar just när det blir tyst i huset denna kväll/natt????

Ulrika

Inga kommentarer: