fredag 14 november 2008

Pappa Sören fyller år!

Grattis pappa Sören på födelsedagen.
I onsdags morse när Esther vi skulle klä på Esther för att gå till dagis märkte vi att hon hade feber igen. Så det har nu blivit tre hemmadagar. Som tur var kom famor och farfar i onsdags och de var så välkomna. Skönt att få lite hjälp med Esther och med matlagning och disk. Efter att Esther hade sovit middag idag hjälptes vi åt att slå in paketen vi skulle ge till pappa när han kom hem. Esther tejpade ivrigt på många ,många ställen på paketen. Sedan bestämde vi att vi skulle gömma paketen i en byrålåda och det gick hon med på. Direkt när pappa satte nyckeln i dörren straxt efter 16:00 sprang Esther till lådan för att ta upp paketen. Hon är verkligen bra på att komma ihåg. Sedan fick pappa öppna sina paket. Som födelsedagsmiddag hade svärmor gjort två thaimaträtter som vi med stor förtjusning åt tillsammans.
Senare på kvällen fikade vi chokladkaka med vispgrädde och för första gången åt Esther någon som är i "sockerkasform". Hittills har hon spottat ut allt som liknar sockerkaka men kanske är hon lik sin far som älskar alla kakor med choklad.


Tack svärmor och svärfar för all hjälp vi fått dessa dagar ni varit här. Ni är värdefulla för oss.


När jag hjälpte svärmor att tömma kameran idag så fann jag detta kort . Tyckte det såg lite gulligt ut.
God natt!
Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar ett stort GRATTIS till min morbror Sören! :-)
Hälsa honom det är du snäll.
Kram från mig o min lilla familj