söndag 2 november 2008

Mycket "egenmammatid" idag!

Natten sov var var ingen höjdare. Tror jag var uppe och kissade 4 gånger i natt och vid 02-tiden vaknade Esther och skrek. Sören sprang då in och lade sig bredvid henne och se somnade snabbt om båda två för efter någon minut så hörde jag pappas snarkningar från Esthers rum. Där sov han till straxt efter 04 då han kom tillbaka. Pga av min värk så har jag så svårt att ligga länge så det är hopplöst att få många sammanhängande timmars sömn. Trött gick jag upp vid 7:30 och duschade och pappa Sören gjorde frukost. Vid 9:30 åkte Linda, en väninna på gatan bredvid oss till Älvsjö och Bara Barnmässan. Det var trevligt att få strosa omkring ensam och vi var så tacksamma att vi ej hade barnen med oss denna gången. Nu kunde vi stanna vid vilka montrar som helt och titta , känna och plocka på oss reklamprover av diverse varor. En skostorleksmätare fick jag äntligen tag på efter att ha sprungit i massor med skoaffärer och letat. Köpte också en ny sorts napp som de gjorde reklam för till lillbebisen för denna gång skall barnet suga på napp. Mormor har lovat att ej ge upp innan den vill ta nappen. Trötta och nöjda kom vi hem vid 14-tiden. Då fick jag en timmes vila för att orka med resten av dagen. Eftersom vi bara har fått på dubbdäck på den vita bilden så har Sören fått montera den nya bilstolen i den vita bilen så att Esther och jag kan åka till MVC i morgon. Hoppas att Esther är positiv till att gå till dagis i morgon så jag slipper känna mig hemsk som lämnar henne där några timmar. Hade jag haft orken i min kropp hade jag nog tagit hem henne redan, får se hur vi gör i vår. Nu håller pappa på att ta på pyjamasen på Esther så vi hoppas att det snart bli lungt i huset för denna kväll kunde man tro att vi stoppat i henne något uppåttjack .Oj vad hon har hållt igång och ropat, hoppat i soffan så man nästan får hjärtslag och sprungit omkring m.m.

Avslutar denna bloggdag med att lägga in bilden från dagisfotograferingen som vi faktiskt blev jättenöjda med. Har dock gjort om den till septia i datorn.
Kvällshälsningar från en trött fru Algesund

1 kommentar:

Anonym sa...

Superfin bild på lilla esther!!!
kram Jessica