söndag 9 november 2008

Grattis på Fars dag vår älskade pappa Sören!

Igår kväll var pappa Sören och jag ute och åt på restaurang tillsammans med hans gamla "Norrköpingsgäng"från den ljuva ungdomen. Esther lämnade vi hos mormor och det hade gått hur bra som helst. Då vinkade hon så glatt när vi gick till skillnad mot när jag skall lämna henne på dagis. Vid 22-tiden hämtade vi upp henne och sedan somnade hon så sött i bilen på hemvägen. När hon väl somnat kan man både lyfta ur henne ur blien och klä av henne utan att hon vaknar. Som vanligt vaknade hon dock och skrek i natt så Sören fick hämta henne till oss.
Sedan sov hon till klockan nästan var 9 i morse. Tyvärr kunde ej sova så länge men pappa passade på att ligga och dra sig i sängen. Jag gick upp och åt frukost och när jag hörde att Esther var vaken så gick jag upp och gav henne paket och kort som hon fick ge sin älskade pappa på hans 3:e Fars dag.
Esther läser sitt fina kort för pappa och sedan hjälpte hon honom att öppna paketet. Tänkt, Sören att du nu fått uppleva 3 Fars dag, inte dåligt. Jag som mamma tycker att du är världens bästa pappa och det finns ingen jag hellre skulle vilja ha som pappa till mina barn är Du. Esther är så lycklig när du kommer hem på eftermiddagarna och älskar att leka stojiga pappalekar med Dig. Att krypa in i kojan, hoppa i sängen eller slå kullerbyttor från armstödet på soffan är favoriten just nu. Du är också så duktig på att stryka all vår tvätt, att göra tjänster som jag ber dig om och att massera mina gravida ben med "Leichte Beine, naturlich schön "jag fick på "Bara barnmässan". Du är alltid så tjänstvillig , speciellt nu när jag är gravid och orken begränsad att ställa upp på saker jag ber Dig om. Jag älskar Dig min kära man och Esthers pappa. Plockade fram några bilder som visar vilken bra pappa Du är. Har ofta bra tålamod när Esther vill klättra på stegen.

Är en höjdare på att leka kojlekar!

Tar sig gärna tid att mysa med Esther på kvällen.



Gillar att köra Esther i kundvagen. Gillar att köra Esther i kundvagnen.


Ställer upp på de flesta av Esthers lekar och lägger sig gärna i soffan under ett Bamseparaply.


Bär gärna sin dotter på sina axlar.







Tar med både fru och dotter till sitt favoritland Thailand.








Ställer upp på att vara Esthers
häst.


Hjälper Esther att cykla på en tvåhjuling fast att hon är alldeles för liten.


Drar Esther upp för plukabacken många gånger.








Diskar tillsammans med sin dotter

Busar tillsammans med sin dotter.


Tar med sin dotter på OAS-konferans.






Ställer upp när mamma vill fotografera sina två älskade vid ett träd på Torekällberget.

Klättrar upp på en hög höjd med Esther på ryggen.







Leker tokiga lekar så att Esther kiknar av skratt.










Går till parken med Esther.


Är så stolt och lycklig när han för första gången fick hålla i sin nyfödda dotter.







Tack pappa Sören att vi får ha dig som pappa och man, Du betyder så otroligt mycket för oss båda.
Kram Esther och Ulrika

Inga kommentarer: