måndag 4 augusti 2014

En lycklig lilasyster!

Nu är vi hemma efter några campingdagar på Åsa camping mellan Kungsbacka och Varberg. För oss är det helt perfekt att bara behöva åka några mil för att komma till något för oss helt nytt. Campingen ligger bredvid en fantastisk strand med ljummet vatten ( i alla fall förra veckan). En av dagarna visade Sören sin STORA  kärlek genom att följa med oss tjejer till Ullared. Vi åkte främst dit för att tjejerna skulle få handla för sina sparade pengar som de planerat under en lång tid. Lydia var så otroligt lycklig över sin nya skolväska att hon mer än gärna ville posera framför kameran, och det var viktigt att den skulle sitta på magen så att alla skulle kunna se den.



När vi åkte ner till campingen blev första stoppet vid IKEA i Kållered och när vi gick in så såg vi att de hade rea på denna skrivbordsstol och eftersom Esther fått en sådan stol förut så fick Lydia en nu. Jag kan intyga att hon tjatade på pappa att hon ville skruva ihop stolen direkt när vi kom fram. Hon fick hålla sig lite men efter middagen så satte de ihop den och den ville hon också visa upp här på bloggen.

Sen ville tjejerna öva på att ta kort med min kamera så här är några bilder därifrån. 
Foto: Lydia Algesund


Fotot: Esther Algesund


I denna stund var Lydia på toppenhumör och ville mer än gärna glatt posera för mamma.


Foto: Esther Algesund









 
Ja så här positiv har Lydia inte varit på länge när jag tagit fram kameran. Hoppas det fortsätter när jag nu ska börja öva med mina nya studioblixtar.


Foto: Lydia Algesund


Att sova i husvagn har enligt tjejerna varit en av favoritsakerna under semestern. Här är det tidig morgon och Esther hamnade i vår säng under natten och Lydia kom tidigt på morgonen när jag var på toa. Hon trodde att Esther var mamma och gosade ihop sig med närmaste tjej. När de vaknade kan jag säga att de båda var förvänade hur de