tisdag 5 augusti 2014

Första gången med Visico 4

Hej!
Idag fick jag äntligen tid att rigga upp mina nya studioblixtar, Visico 4 och göra ett första fotoförsök. Förra veckan hade jag en ny vän här som jag träffat på Facebook, som är väldigt duktig på både fotografering och hur man använder studioblixtar. Hon hjälpte mig att visa hur man sätter ihop allt och hur man ställer in ljuset. Idag insåg jag att det var en klar fördel att ha gråkort och ljusmätare som hon hade, så det stor nu på inköpslistan.


Esther fick vara min första modell. Hon satt snällt på en stol och läste Bamse medan jag testade olika ljusstryrkor på blixten.Sedan fick jag nästan rycka den ifrån henne för att få hennes uppmärksamhet och då sa hon bestämt :- Mamma, på kvällen säger du att jag inte får läsa mer för att jag måste sova, nu är det dag och då säger du att jag inte heller får läsa mer. Men när skall jag få läsa då? Och då hade hon säkert suttit en timme med sina Bamsetidningar. Kanske brås hon på sin far, eller vad säger min kära svärmor och svärfar?

Så var det lillasysters tur och hon var ganska på topp idag igen.





Ja så blev bilderna idag.
Imorgon börjar vår lilla dotter på fritids. Känns helt overkligt att vi inte har några dagisbarn längre.

Allt gott

Ulrika