onsdag 6 augusti 2014

Min minimodell Moa, vår lilla gulliga granntjej!


Oj vad det är roligt att fotografera barn, speciellt med mina nya blixtar. Med det menar jag inte att jag inte vill fotografera vuxna men jag älskar barn och ser det som en spännande utmaning att föreviga dem på bild till ett glatt minne för framtiden. Här hemma älskar våra egna tjejer att sitta och titta och läsa i sina egna fotoböcker som jag gjort åt dem en varje år sedan de föddes.

Idag erbjöd Moas mamma att jag fick låna henne en stund och det uppskattade jag mycket. Storebror kom endast med på en bild för han hamnade med Lydia i soffan tillsammans med en spelplatta och där blev de fast.


Så här blev några av bilderna jag knäppte av under kanske en kvart.
Det är ju inte så att man sätter en 1,5-åring på en stol eller något annat och säger till dem att sitta still en stund till jag är klar. Att hoppa upp eller kliva i och sätta sig var roligt men efter en sekund var Moa klar och hoppade antingen ner eller klev ur så det gällde att vara snabb som blixten för att lyckas fånga henne i ett bra läge. Sittandes på bilen ville hon ju sparka iväg så hennes mamma fick snällt backa tillbaka bilen många gånger.















Tack snälla Therese för lånet av er underbara dotter!