söndag 14 juli 2013

Tack Linda och Lasse för fina campingdagar tillsammans med er!

Igår hade vi en jättefin dag tillsammans med våra vänner. På morgonen gick Lydia och jag en morgonpromenad och då hittade vi en brygga och nedanför den fanns massor med krabbor och stora sjöstjärnor. Efter frukosten gick vi alla dit tillsammans för att fånga djuren på havets botten. För att inte behöva ha hjärtat i halsgropen hela tiden så fick alla barnen ta på flytvästar.
 

Esther på bryggan.

Esther och Erik hjälps åt att försöka få upp krabborna.

Elina hade en väldigt speciell stil när hon fångade krabbor. Kunde inte låta bli att föreviga det.


Erik och Elinas mamma Linda är också VÄLDIGT intresserad och engagerad av att fånga dessa djur, vilket jag tyckte var väldigt bra eftersom det inte tillhör mina specialintressen.


Min Sören försökte njuta av ögonblicket i lugn och ro medan Linda undervisade och hjälpte barnen med krabbfisket.

Men så blev det napp av stora krabbor och Sören fick snällt springa dit och hjälpa henne med hoven för att de inte skulle tappa fångsten.

 
Vi hittade även stora sjöstjärnor som jag själv absolut inte ville hålla i fast att jag erbjöds de.
 

Vi har verkligen haft fina dagar på Västkusten men jag måste säga att jag ogillar allt "gegg" på botten.

Esther tillsammans med sin första bästa vän Erik. De har lekt sedan de var 3 månader gamla och deras mammor och pappor har haft mycket trevliga tillsammans under vår radhustid i Sandtorp/Nykvarn. Nu fick vi i alla fall bli grannar igen för några dagar. Tack Linda och Lasse  för att trevlig gemenskap vi fick med er och barnen. Hoppas vi ses snart igen.



Fina Erik, jag vet att Esther saknar Dig även om hon fått nya fina vänner här i Ytterby också.
 
 
En av mina favoriter från den här semestern. Visst är de söta tillsammans.
 

Nu har Sören städat husvagnen och jag har packat upp alla kläder och sköter tvättarna. I morgon kommer Sörens kusin Anna med familj hit några dagar och det skall verkligen bli roligt att träffa dem. Förut bodde vi i samma bostadsområde och kunde träffa dem ofta. Nu är det naturligtvis mycket mer sällan vi ses men desto roligare att de kommer.

Ulrika