lördag 6 juli 2013

Äntligen kom vi iväg med husvagnen.

Så äntligen kom det en helg då yr.se lovade sol och dryga 20 grader.
I förmiddags packade vi in alla saker som vi tror att man som campare behöver. Sedan åkte vi till Frillesås som ligger mellan Kungsbacka och Varberg. En lagom tur för att vara förstagångscampare med husvagn.
Sören hittade rätt direkt och jag gick och checkade in oss och fick en plats. Tjejen i receptionen sa: ställ då vänster hjul på plattan. Jag stor där som ett stort frågetecken och berättade att vi var ute för första gången. Då berättade hon snäll vad det innebär och svarade på alla mina frågor. Sedan var det dags för Sören att köra in bland alla husvagnar och hitta plats 86. Eftersom vi har en bil med väldigt dålig vändradie så gick det helt enkelt inte att bara köra in på vår plats. Att backa och trixsa med husvagn när man är ute för första gången är inte heller så lätt så Sören beslutade att vi skulle koppla bort husvagnen och dra den till rätt plats med hjulet på plattan. Jag var tveksam och misstänkte att detta skulle bli en rolig underhållning för att runt omkring, men det gick riktigt bra och jag behövde inte skämmas.
Med tanke på att husvagn inte ens hade en "kölapp" i Sörens tankar så tycker jag att han har gjort det JÄTTEBRA.
Tack älskade S att vi nu äntligen kommit iväg med familjen på camping. 
 

Medan Sören började med att sätta upp förtältet så gick jag med tjejerna till en lekplats. Där kom det efter en stund en dam som undrade om jag möjligtvis hette Ulrika. Lite förvånad svarade jag ja och såg nog lite fundersam ut. Känner vi varandra, frågade jag. Då berättade hon att hon känt ingen Lydia och sedan mig från Facebook, där hon är vän med Sören och där då sett bilder av oss. Någon gång har jag länkat till bloggen på Sörens facebooksida så hon hade även varit inne där och läst. Det visade sig att hon varit missionär i norra Thailand och kände mina svärföräldrar. Världen är bra liten ibland.

Här lyfte vi på långsidan för att det skulle bli lite mer luft när vi skulle äta mat.

Här äts det lite kvällsmat. Innan vi gjorde det var vi på en lovsångskonsert med Mattias och Therese Martinsson i kyrkans som campingen tillhör. De är en av mina förebilder när det gäller lovsång så det blev en betydelsefull kväll för mig.

Lite tidigare på eftermiddagen gick vi ner till havet och redan på avstånd såg jag hur vackert det var så jag fick gå tillbaka och hämta kameran.
Jag trodde att tjejerna skulle doppa fötterna men där tog jag helt fel. Tyvärr hade vi glömt simring och cyklop men det glömde barnen snabbt och roade sig glatt i vattnet ändå.

 
Sören hade av någon anledning glömt både badbyxor och shorts. Man kan undra om det var medvetet eller omedvetet för han verkade inte speciellt ledsen för det. Ni som känner min man vet att han aldrig badar före augusti och att det då bör vara minst 24 grader för att han ska förstå poängen med att bada. När jag vaktade tjejerna satt han inkurad i tjejernas två badhanddukar och läste i sin digitala bok.

Till slut blev det kväll och det var dags för tjejerna att gå och lägga sig i sina sängar. Det tog LÅNG tid och det pratades och skrattades mycket innan de kom till ro, men nu är det tyst. Sören äter chips och fortsätter läsa i sin digitala bok och jag fick lite tid för en ny blogg.
Hoppas nu verkligen att det fina vädret fortsätter så jag vågar tro på att det kan vara fint på västkusten också.


Snart ska Sören och jag fixa till våra egna sängar och se om vi också kan somna. Önskar er allt gott.

Ulrika