lördag 6 april 2013

Skogspromenad och små små fröer!

Igår eftermiddag tog jag Lydia och min kamera och gick på en promenad i skogen som ligger några hundra meter från oss. Det är livskvalitet för mig. Och äntligen har vårjackan och gympaskorna åkt på. Det känns härligt att kunna göra det när man ser bilder på FB från vänner i Stockholmstrakten som har fullt med snö på sina tomter. Lite fördelar finns det allt med att bo på den här sidan av landet.
 
Här använder Lydia sin mössa som en plats för uppsamlade småkottar som skulle ha med hem.
 


 
Och så tog jag en bild på oss två tillsammans.

Idag blev det en tripp till Bauhaus där vi köpte blomfrån och jord och lite annat. Tjejerna tyckte det var roligast att provsitta de stora åkgräsklipparna
 
 
När vi kom hem skulle vi plantera våra frön vi köpt. Jag hade redan ett litet miniväxthus i källaren men köpte ett till eftersom det brukar vara så mycket frön i en påse TRODDE JAG.
 

Oj vad vi blev besvikna när vi öppnade de två påsarna vi köpt. Vet inte ens om nu kan ana de små fröna på bilden.

I den sista påsen var det typ 24 så frön. Jag fyllde inte ens en av de små västhusen så i morgon får vi åka till City Gross och köpa två påsar till för här skall nu odlas.
 
På hemväg från simskolan igår hade Esther och jag följande konversation som gällde valet av fredagsmysfilm:
 
-Mamma, kan vi se på Rio?
-Men gullunge, den är inte mammas stil, kan vi inte se på något annat?
-Men mamma den innehåller ju både vänskap, kärlek och musik, det brukar ju du gilla.
Vad skulle mamma svara? Dottern har i alla fall "pejl" på vad mamma tycker är viktigt när det gäller filmval.
 
Nu är det snart natti natti här hemma för de två små.
 
Allt gott  Ulrika