onsdag 10 april 2013

Melodifestivalmikrofonpinnen i skogen!

I helgen var vi på en familjepromenad i skogen. Jag behövde öva lite på olika blädartal och slutartider inför fotokursen jag skall på i morgon torsdag och Esther ställde snällt upp som modell, under förutsättning att vi skulle gå till en "melodifestivalmikrofonpinne"som hon hittade i skogen förra gången vi var där.
 

När vi hade hittat " melodifestivalmikrofonpinnen" så var Esther först ut att sjunga sin sång. I denna lek gäller det att sjunga en av sina favoritlåtar från melodifestivalen och så skall de andra gissa så fort som möjligt vilken sång det är. Här sjunger Esther Heartbreak hotel.


Och  var det dags för låt nummer två, Tell the world I´m here. Lydia var nöjd att titta på och är inte alls lika intresserad av melodifestivalen som Esther.


Pappa Sören fick snällt också ställa upp i leken. Här framförs låten: Jag reser mig igen, med Torsten Flink, nej jag menar Sören Algesund.


Det här blev nog favoritbilden på Esther från min fotostund., taget med ett 85 mm:ers objektiv.
Tack mamma Ingrid att du åkte till söder och hämtade upp det åt mig.


Så fick Sören ta en bild på sin fru också.


Idag promenerade jag och lämnade tjejerna på skola och förskola och nu är det en lugn förmiddag hemma eftersom jag skall jobba till sent ikväll. Önskar er en fin dag.

Ulrika