söndag 23 september 2012

Fredagsmys och konflikter i ett parförhållande!

Fredagsmys är underbart. Då vet man när man går och lägger sig att vi kan sova tills vi vaknar och sedan äta en mysig frukost tillsammans. Då gjorde vi även denna fredag/lördag. Sedan blev det höstjobb i trädgården. Jag sågade av en del av vår häck för att få en bredare gång in till vår gård. Sedan klippte jag av nät som suttit på grindarna eftersom förra ägarna hade hund. Tjejerna cyklade omkring på gatan och pratade så glatt med grannarna. Tänk så betydelsefullt det är med goda grannar.
Pappa hann även plocka isär en bildörr och byta handtaget som jag lyckats få i handen när jag skulle in på Ica Maxi och handla. Hela sommaren har vi fått dra ned bildrutan för att öppna dörren i handtaget utifrån och det var inte så praktiskt i längden.
 
Så här mysigt kan systrarna ha det en lördagsmorgon i soffan.
 


Idag är det söndag och vi har firat familjegudstjänst i Ytterby kyrka. Jag är så glad att jag får jobba i denna församling där det finns så stort engagemang för barn och unga.

Pappa har just åkt iväg med Lydia på gymnastik för första gången. Hon var väldigt lycklig att få ta på sin Esthers gamla rosa gympadräkt innan de åkte iväg.

Jag håller på att förbereda mig för veckans PREP-kurs. Där ska vi bl.a samtala om konflikter och fyra olika varningssignaler. Vi kommer att prata om hur man kan se skillnad på farliga konflikter och de konflikter som inte är skadliga för ett förhållande. Vi kommer också att prata om
1, Upptrappning
2, Nedvärdering
3, Negativa tolkningar
4, Tillbakadragande.

Låter det intressant ?  Om ja så kanske ni skall fundera på om ni vill vara med på nästa PREP-kurs som troligtvis startar efter nyår.

Önskar er en fin vecka.

Ulrika