tisdag 4 oktober 2011

Har man inget badkar får man ta en bajla!

Har man inget badkar och vill bada så får man ta en balja i stället. Sören är toppen på att fixa bad till tjejerna i vår stora dusch. Här kan de sitta och leka länge. Idag ville Esther höra på en cd-saga samtidigt som hon fått i för tidig födelsedagspresent ( Tack Maria och P-E, det blev MYCKET uppskattat).

 Pappa Sören han fortsätter att läsa och läsa. Jag kan inte förstå hur han hinner plöja så mycket böcker hela tiden. Att jag behöver tystnad för att läsa kanske är en orsak till att jag aldrig kommer att hinna eller orka läsa lika mycket som han för Sören kan läsa när som helst och var som helst.
 I fredags var jag med en väninna på Ullred och shoppade. Vi fick en riktigt trevlig heldag med mycket inhandlat. Bl.a så blev det vinerkläder till Lydia och även vinterskor till henne. Mycket mer blev det också men det få ni inte se här. Det är helt otroligt vad mycket man kan få för pengarna där. I en grannaffär blev det lackskor till båda tjejerna och även en ny telefon till mig ( äntligen).

Idag är det Kanelbullens dag så jag tog glatt med mig bakmaskinen till jobbet och satte en deg kl 8. Det blev mycket uppskattat bland alla mammor och barn. Det känns väldigt roligt nu när man verkligen börjar lära känna en hel del föräldrar. Att jag själv just suttit i deras sits tror jag är en stor fördel för mig som pedagog. Vi kan dela hur det är att inte sova på nätterna, vad vi inhandlat för vinterskor, hur man tänker när det gäller barnuppfostran och relationsfrågor mm. På torsdag skall jag träffa två rektorer på skolan och det skall bli intressant att se om de är intresserade av något samarbete framöver. Imorgon blir det träff med alla pedagoger i församlingen och det skall också bli roligt att träffa dem och höra hur de arbetar i andra delar av församlingen som också består av Kungälv.

Vi fortsätter att söka efter ett eget hus men nu tycker vi att det stått väldigt still på den fronten LÄNGE.
Det finns ett hus ute som vi är intresserade av. Det är byggt 2004 så man skulle inte behöva börja med att renovera ett helt hus om vi fick det. Men det kostar 3 miljoner i utgångspris och så är det tyvärr hög driftskostnad på det. Skulle vi få tag på ett hus från 70-talet får man direkt räkna med en totalrenovering så fr¨gan är vad som blir dyrast till stut. Fortsättning följer i den frågan.

Tjejerna sitter just nu och badar medan deras fina pappa sitter och läser en bok bredvid. De har det bar på förskolan och i morgon är det åter dags för en skogsdag för Esther. Då packas färdiga pannkakor med sylt och varm choklad i hennes ryggsäck. Lydia har "rörelse" och då får hon plocka fram sina gympakläder som ligger i gympapåsen som mormor snällt sydde på tjejernas beställning. Jag kom själv ihåg hur min mamma sydde en blå påse till mig med fastsydda vita initialer så, så fick det bli till tjejerna också.

Allt gott

Ulrika

1 kommentar:

kickan sa...

Ni ser ut att ha det gott......så härligt att läsa!
Kram