onsdag 28 september 2011

Skogsdag

Igår blev vi hembjudna till en kristen familj som jag träffat genom öppna förskolan som jag ansvarar för. De har tre barn och föräldrarna är i vår ålder. Det kändes så roligt att få dela familjetankar, barnuppfostransfrågor mm med nya vänner som är i precis samma livsfas som vi. Pga att det var 5 barn så var ljudnivån ganska hög men med lite tålamod så hörde vi vad vi sa. Hoppas att samtalet skall få fortsätta en annan dag. Deras minsta är 1,5 månader så jag passade på att "gosa bebis", vilket jag också gör när jag jobbar med öppna förskolan. Våra tjejer och deras kille och tjej lekte så bra nör det var dags att gå hem. På hemvägen släppte jag av Sören på mitt jobb så han fick gå på ett bibelstudium med min chef. Jag har varit borta så många kvällar så nu var det Sörens tur att få lite egentid.

Idag har Esther varit på sin första "skogsförmiddag" med 5-årsgruppen. De ska ha en packad ryggsäck med sig varje onsdag med enkel lunch och någon smörgås. När jag mötte henne efter att jag kommit hem från jobbet frågade jag om hon haft det bra i skogen och det blev ett tydligt JA MAMMA DET HAR JAG, och så sprang hon och hämtade denna:

De hade fått plocka saker de hittat i skogen och så hade de tagit reda på vad det var. Jag blev så lycklig när jag förstod att hon var nöjd med dagen.

Imorgon blir det fotografering på dagis så klädhögarna ligger på vardagsrumsbordet, lagom för att kläs på under "klädracet" på Bolibompa. Hoppas jag hinner få till lite toffsar i deras nytvättade hå innan jag skall åka till jobbet.

Allt gott
Ulrika

Inga kommentarer: