torsdag 8 april 2010

Karlsson på taket!

Idag kom dagen som både jag och Esther hade väntat på länge. Jag hämtade henne en timma tidigare än vanligt på dagis för att vi skulle hinna bada och fixa till oss för klockan 17 skulle vi möta flera av vågra vänner på Mc:Donalds för att äta gemensam middag innan det var dags att gå på teater och se på Karlsson på taket.
Det var verkligen fullsatt i salongen och när de släckte ner tänkte jag att Esther kanske skulle bli rädd med det blev hon inte. Hon skrattade och klappade i sina händer men tyckte att tanten var lite dum mot Karlsson fast att han var ju ganska så olydig och gjorde den ena dumheten efter den andra. När det var slut kunde man gå och heja på Karlsson så det gjorde vi innan vi åkte hem. Att få träffa andra trevliga mammor från mammagruppen med Lydia var också jättetrevligt även om vi inte hann prata så mycket. Kul också att alla storasystrar och storebröder tycker att det är kul att ses och göra sakertillsammans. Nu sover Esther gott o VÅR säng, upptäckte jag just. Jag sa till henne att gå upp och lägga sig själv medan jag gjorde lite nytta där nere och då kom hon väl på idén att lägga sig i stora sängen där mysfaktorn blir högre. Hon är inne i en period när hon verkligen gillar att ligga och mysa och gosa i sängen både när hon skall sova och när hon håller på att vakna.

Mamma och Esther efter föreställningen.


Karlsson på taket.

Inga kommentarer: