måndag 19 april 2010

Grillpremiär i sandlådan.

Igår söndag hade vi grillpremiär. Jag hade för ett bra tag sedan köpt korv och bröd för att jag trodde att vi skulle kunna grilla i vintras men det var ju så otroligt mycket snö hela tiden. Men igår så åkte Sören och Esther till Statoil och köpte en engångsgrill och sedan blev pappa "korvgubben i sandlådan". Vi bjöd in våra vänner Linda och Lasse och deras barn Erik och Elina. Alla var på bra humör och korvarna smakade smaskens med ketchup och senap. Det kändes som en väldigt trevlig familjesöndagsförmiddag och solen sken på oss.


Kompisarna Lydia och Elina grävde i sandlådan medan pappa Sören fixade med grillningen.



Elina blir snart 13 månader.




Lydia blir snart 16 månader.




Min älskade "korvgubbe" gjorde ett mycket bra jobb vid grillen.




Esther tyckte det var jättemysigt att grilla med pappa.



Esther och Erik äter korv med bröd.


När jag sövde Lydia i vangen upptäckte jag att det faktiskt kommit videung på träden. Var tvungen att föreviga dessa små luddiga saker.


I fredag när Esther kom från dagis hade hon nästan 39 graders feber och på lördagen var det uppe i dryga 40 grader. Men med en alvedonsupp så är hon snabbt på benen igen och då kan man inte ens ana att hon är sjuk. I söndag var det likadant oplus att hon började hosta och klagade på ont i ryggen. Då ringde jag vårdguiden men de tyckte vi kunde vänta till måndag och gå till vårdcentralen. I morse visade tempen endast på 36,8 så då trodde jag att hon blivit frisk men efter att vi hade varit ute i förmiddags så ville hon gå in och leka och det brukar hon inte vilja. Efter maten såg jag att febern steg så då ringde jag vårdcentralen som hänvisade till närakuten via vårdguiden så denna kväll slutade på närakuten på Södertälje sjukhus. Vi lyckades få Esther att kissa i pottan så att jag kunde få med det till ett urinprov. Väl där så ville de ta ett stick i fingret och det hade Esther verkligen bävat för, så det kändes verkligen inte roligt att med våld hålla fram hennes lilla finger medan sköterskan stack henne. Doktorn tyckte att hennes aning lät bedrövlig så vi fick direkt gå in och innhallera och fick ett schema hur vi skulle fortsätta med det hemma. I väntrummet läste och läste vi i den enda boken som fanns i väntrummet om de 101 dalmatinerna. Det var otroligt mycket text så jag blev verkligen trött i rösten med så fort jag tystnade sa Esther:- Men mamma läs då! Då var det bara att snällt fortsätta att läsa. Till lsut gick Esther med på att låta Lisbeth ta över så det var skönt. Väl hemma igen så var tempen åter uppe i nästan 40 så vi hällde ipren i ett glas med juice och så satt jag och peppade och peppade henne att dricka detta samtidigt som hon satt och huttrade i mitt knä. Nu ligger hon i Sörens säng och sover fast hon hostar och hostar och vaknar varannan minut. Hur denna natten blir vågar jag inte ens tänka på. Lydia sover i all fall sedan 19:30. Hon hade somat sannt och till och med pekat på trappan och ville upp till sin säng. Vågar man tänka tanken att vi ätligen fått ett barn som gillar att gå och lägga sig?????????????????


När pappa kom hem från jobbet gosade Esther ihop sig med honom.


God natt.

Ulrika

Inga kommentarer: