lördag 30 januari 2010

Lördagskväll med Carola i BK

I morse vaknade en glad och lycklig och pratandes Lydia klockan 6:15 och ville upp och leka och ha vår uppmärksamhet. Jag var SÅÅÅÅÅÅ trött så jag erbjöd snabbt Sören att fåsovmorgon på söndag om han tog Lydia idag och stängde dörren till mig. Snäll som han är tar han henne och går ner och ger henne gröt. Efter en timme ropar Esther så då är det dags att gå upp på riktigt. När jag då öppnar dörren och går in till henne hör jag att det plaskar i badrummet intill. Där i badkaret sitter Lydia och Sören och leker ocg ser riktigt söta ut. Han är SÅÅÅÅ bra min älskade make.

På eftermiddagen åkte vi till min mamma och ät middag. Sedan fick Esther stanna kvar hos mormor så åkte vi andra vidare till Betlehemskyrkan där det pågick en EFS-konferens. Lördagskvällen avslutades med Carola som sjöng och undervisade. Jag tror bara hon sjöng 3 sånger men hon pratade destomer. Hon bjöd verkligen på sig själv och berättade många händelser ur sitt liv. De som säger att hon inte har en äkta tro är verkligen ute på hal is för så Jesusfokuserad och personlig som hon var ikväll har jag aldrig hört henne. Hon är verkligen en tjej som är ledd av Guds Ande och som längtar efter att få se väckelse i vårt land. Sedan jag jag erkänna att hon var en anings flamsig ibland också men alla har vi våra sidor. Kan ni tänka er att Sören följde med på detta nästan frivilligt och han tyckte till och med att det var ganska bra. Lydia skötte sig exemplaerikst bara hon fick gå, gå och gå. Kyrkan hade ett ovanligt bra barnrum med bara glasväggar och bra högalare så där var vi ett tag när vi inte traskade omkring i kyrkan. Måste också tillägga att vi hade en stor parkeringsängel (ja det finns faktiskt sådana) med oss. När vi kom fick vi köra runt en stund för att försöka hitta en parkeringsplats men sedan insåg vi att Sören skulel få köra oss ända fram till kyrkan så vi kunde gå in och ta plats. Då fanns det EN parkeringsplats kvar precis utanför kyrkporten så när vi skulle åka hem var det bara att kliva ut och sätta oss i bilen. Esther var JÄTTEBESVIKEN att hon inte hade hunnit sova hos mormor när jag hämtade henne. Naturligtvis trodde hon att hon skulle göra det när vi tillsammans packade ner hennes pyjamas i väskan hon hade med sig.

Min kära gamla Carola



Kolla vilka klackar, dessa skulle jag inte kunna gå i länge.






Min vän och kollega Jessica filmade Carola med sin mobil när batteriet i hennes kamera tog slut.


När Carola skulle läsa lite bibelord fick hon ta på sig glasögon. Första gången jag ser henne i det.


Mina kära älsklingar med Carola anandes i bakgrunden,


Nöjd och glader skall jag nu skynda mig i säng för i morgon är det min tur att gå upp med tuppen och Lydia. Hoppas, hoppas att även hon är trött efter sitt första möte med Carola så hon väljer att ta sovmorgon.

1 kommentar:

Kristina Gerdin Tofte sa...

Jaa, tänka sig, inte ens Carola får vara ung för alltid och slippa läsglas...välkommen till klubben Carola!
Kul för er att ha chansen att höra och se henne!