måndag 4 januari 2010

En fin vinterdag på skridskobanan.

Oj vad dagarna rullar på även år 2010. Nu är det måndag igen och Sören jobbar första dagen efter många dagarns julleldighet med sina tjejer. Det har varit väldigt skönt och trevligt att få ha haft dessa gemensamma dagar. Som sagt idag var det jobbdag och jag hade tjejdag. Idag har vag varit VÄDLIGT trött för det var en bedrövlig natt. Tror inte att jag sov en enda hel timme utan bara lite strötid då och då. Esther vaknade bara en gång och skrek från sitt rum men den lilla älsklingen vaknade många gånger och vred sig och ville inte alls ligga still. Till slut tog jag upp hene ur sin säng men det gjorde inte saken bättre för min del för hon vill verkligen ligga nära hela tiden. Sören skulle för en gång skull få sova ensam där ner för att orka upp lite extratidigt för att jobba in någon timme eftersom han skall vara hemma med tjejerna på fredag då jag börjar jobba. Han hade dock inte alls sovit bra utan hade vaknat många gånger trots att han var ensam i sängen och rummet så ikväll får han sova bredvid mig igen. PÅ morgonen förstår man inte hur dagen skall kunna gå för man är så trött men nu är det kväll och den gick uppenbarligen ganska bra även om jag är jättetrött. Vid 10-tiden hade vi fått på oss alla vinterkläder inklusive skridskor på Esther och så drog jag henne på snowracern och Lydia i vagnen tills vi kom till skridskobanan, där vi ägnade förmiddagen. Det var riktigt mysigt och Esther har blivit så duktig på att ta sig fram på sina fina skridskor. Att sedan mamma fick träffa andra trevliga mammor där och prata en stud gjorde förmiddagen ännu mysigare och jag kunde glömma bort hur trött jag var.

Igår var vi hos Erik och Elina och deras föräldrar för deras mamma Linda ville så gärna spela monopol men Lasse ville inte så Sören ställde gärna upp. Lasse och jag fick ta hand om barn och matlagning. Barnen lekte och lekte och även småtjejerna hade roligt med varandra.

Sören och Linda spelar medan Esther och Lydia tittar på en stund


Lydia och Elina tillsammans på golvet.


Tänk vad vi är glad att Lydia fått Elina som kompis.


Väl framme vid skridskobanan med tjejerna.


Mammas lilla skridskoprinsessa.


Till Esthers stora glädje kom även Erik till skridskobanan och de åkte tillsammans.


En annan tjej som också var där var Stina som går på Esthers avdelning på förskolan.
De är jämngamla och leker ofta på dagis så nu skall de få börja leka hemma hos varandra också.


Efter en rejäl vurpa och ett stort blåmärke bytte vi skridskorna mot vanliga vinterskor och så fortsatte leken i snödrivan.


Nu har tjejerna just badat och leken pågår i lekrummet med pappa. Oj vad vi är glada för att vi har världens bästa pappa som är så bra på att läsa böcker, leka, stoja och gosa med tjejerna. För min egen del blir det nog en tidig kväll, kanske med en tidning innan jag släcker sänglampan. Detta ör mina planer men man vet ju aldrig när tjejerna tänker stänga sina ögon och möta John blunds värld.
God natt.

Inga kommentarer: