söndag 27 december 2009

Paketens tid!

Nu har vi firat 1-årsdag den 23:e och julafton den 24:e . Eftersom Lydia har vattkoppor har vi inte kunnat bjuda så många på kalas men mormor, farmor och farfar kom och var med oss dessa dagar. En tårta med ett ljus fick vi i alla fall till så att vi kunde fira Lydia.



Sören med sin kära mor Inger. MÅste medge att jag är ganska nöjd med bilden, eller vad tycker du farmor?



1-årstårta med julstämning. Vad annat kan det bli om barnet blir till i mars?



Esther trivs verkligen att vara nära sin pappa. De är experter på att gosa tillsammans.




Ulrika med sin mamma Ingrid






Mamma och Lydia provar nya födelsedagspusslet.



Mamma, pappa och Esther framför vår fantastiska plastgran.



Momor med Lydia



En förväntansfull Esther sitter och väntar på att startskottet går för att få börja öppna paketen. Här kom det nämligen ingen tomte.


Oj vad min lilla tjej har blivit stor. Idag för ett år sedan kom vi hem från bb.



Farmor och farfar öppnar sitt paket som var en brandsläckare. Hoppas att vi skall lyckas undervisa dem hur man skall göra om man skulle behöva använda den. Annars har den ingen funktion.


Eftersom mormor är helt övertygad om att Lydia är musikalisk har jag köpt ett piano med en oktav. Jag har också tänkt försöka lära Esther att spela på detta eftersom man kan skriva "pluppar" med olika färger på ett papper och så blir det en melodi om man följer det. Jag är faktiskt riktigt peppad att prova.




Tjejerna hade gett pappa fina stumpor:



Nej, nej inte en present som kräver att jag skall ut och jobba tänkte pappa Sören när han såg spaden han fick av Lisbeth. När han väl fick ut den ur pappret såg han att det var en riktigt trevlig spade som man skall sätta på typ husväggen. Då kunde han andas ut.



Dockskåpet hade vi inte slagit in. De satte mormor och jag upp medan de andra var i kyrkan på förmiddagen så att Esther kunde leka med det innan de blev julklappsuttdelning. Hur stort intresset är vet jag inte i skrivandes stund men hon jag inser mer och mer att hon nog mer hade uppskattat ett pippihus med figurer som hon sett hemma hos en dagiskompis. Bryr hon sig inte kan vi ju alltid ställa det på vinden ett år så kanske det blir jätteroligt nästa gång vi tar ner det.



På juldagen satt farmor och Esther och skulle göra pärlplattor men Esther gjorde bara "pärlhögar", men kul hade de.



Tack kära mormor, farmor och farfar att ni kom och delade vår jul här i vårt gula radhus. Vi tycker om er.

1 kommentar:

Mina älsklingsskruttisar sa...

Gratulationer till lilla söta Lydia som fyllt 1 år. Vi ser framemot att komma på ditt födelsedagskalas när du piggat på dig.

Krya på dig hälsningar från din kompis Leo med familj :)