tisdag 15 december 2009

Nu är det vinter och skidan den slinter...

I går var Esther ute med Lisbeth medan jag var på bvc med Lydia på 1-årskontroll. De hade varit ute länge och Esther hade bestämt att de skulle göra en snögubbe. Som ni vet var det inte alls mycket snö igår förmiddag men skam den som ger sig. De gick gatan runt här och lyckades skrapa ihop den gnutta snö som fanns och så gjorde de denna fantastiska snögubbe tillammans. Esther var mycket stolt när jag kom hem och hon visade mig denna. I gårkväll insåg vi att det höll på att bli vinter och i morse var det vinter, vilket fantastiskt landskap. Esthers sista vattkoppa hade försvunnit så jag bestämde att hon skulle få gå till förskolan idag. Vi drog henne i pulkan men väl där hade hon inte alls någon lust att stanna. Tårarna trillade nedför hennes kinden när jag gick och det är INTE ROLIGT för en mamma. Efter en dryg timme ringde jag för att kolla läget och då hade hon hur roligt som helst. Imorgon skall de på utflykt med bussen till stan och äta på MC och titta på julskyltningen. Hoppas att denna "morot" gör att hon inte behöver fälla några tårar alls.



När vi skulle hämta Esther från förskolan idag sa jag till Lisbeth att hon gärna fick ge en av hennes julklappar till Esther. Man vet ju inte hur långe snön kommer att ligga kvar så jag föreslog att paketet med skidor kunde tas fram. Jag kan milt uttryckt säga att Etsher blev VÄLDIGT GLAD för skidorna trots att stavarna var väldigt långa. I morson skall vi försöka såga av dem eller köpa ett par kortare. Jag tror vi var ute nästan 2 timmar och åkte skidor och lekte i snön.




Det är så skönt att Lisbeth är här några dagar och leker och hjälper oss med barnen. Hn är verkligen omtyckt av båda tjejer. Esther var väl blyg i 2 minuter när hon kom och Lydia som annars är väldigt blyg gick själv till Lisbeth efter 10 minuter.



Mamma och Lydia.





Lydia försöker på stapplande ben gå själv i snön.

1 kommentar:

Kristina sa...

Oj va härligt ni ser ut att ha!
Ja det gäller att ta vara på snödagarna, dom har benägenheten att snabbt försvinna.
Allt gott till er alla!!